خبرگزاری کار ایران

فرماندار دهگلان مطرح کرد:

موادمخدر به صورت سرطانی در حال رشد است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۰۴۶

فرماندار دهگلان گفت: مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی است؛ این آسیب اجتماعی به صورت سرطانی در حال رشد است که تلاش بیشتر همه دستگاه‌ها را در مواجهه با این موضوع می‌طلبد.

 به گزارش ایلنا، یحیی نظری با بیان اینکه از لحاظ امنیت از وضعیت مطلوبی برخورداریم، گفت: با این وجود مقوله امنیت اجتماعی متفاوت است و یکی از مباحثی که در این زمینه ما را آزار می دهد بحث مواد مخدر است.

نظری گفت: در سال 93-94 در بحث آلودگی شهرستان حرکت‌های ارزشمندی صورت گرفت هر چند با توجه به ابعاد موضوع، ضروری است تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: در خصوص اشاعه مواد مخدر در شهرستان، متاسفانه از بعضی حوزه ها غفلت کردیم که همین مسئله باعث شیوع مواد مخدر در این مناطق شده است.

فرماندار دهگلان با اشاره به اینکه در مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال‌های قبل سستی صورت گرفته است، افزود: این مسئله را از حالت جدیت رها کردیم که باعث شد کمی سست شویم و گاهی اوقات عدم جدیت پیگیری در مصوبات، تاثیر منفی بر مردم خواهد داشت.

نظری با انتقاد از پیگیری نکردن مصوبات جلسه قبل توسط دستگاه‌ها گفت: هیچ توجیهی در پیگیری نکردن مصوبات توسط ادارات پذیرفتنی نیست و به جد می خواهم که مصوبات را انجام دهند.

در ادامه، نظری خواستار توضیحات مسئولان ادارات در خصوص مصوبه پیگیری اعتبارات تخصیصی استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر شد.

شکوری رئیس اداره ورزش و جوان شهرستان گفت: 3 میلیارد ریال اعتبار وزارتخانه ای به بحث مبارزه با مواد مخدر تخصیص یافته است که استان کردستان هیچ سهمی از این اعتبار ندارد که فرماندار دهگلان خواستار مکاتبه با استان در این خصوص شد.

خالدیان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 26 میلیون ریال در این زمینه اعتبار داشتیم که هزینه کردیم.خالدیان گفت: 3 نفر شناسایی و به کمپ معرفی شدند که پس از ترک، برایشان ایجاد اشتغال کردیم.وی گفت: یک مورد هم 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در اختیارش قرار دادیم و در هر شرایطی که بخواهیم استان، اعتبار لازم را به ما اختصاص خواهد داد.

بنابر اعلام استان،کمترین اعتبار تخصیص یافته مربوط به شهرستان دهگلان است که تنها 6 میلیون ریال سهم دهگلان بود و اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز پیگیری های لازم را صورت نداده است.فرماندار دهگلان خواست که گله مندانه این موضوع از استان پیگیری شود.

مفاخری رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته از استان، اعتبار لازم در صورتی تخصیص خواهد یافت که ادارات مربوطه فعالیت لازم را در این زمینه صورت دهند.با دستور فرماندار، مصوب شد اداره کار و رفاه اجتماعی از ظرفیت اداره صنعت و معدن شهرستان که با واحدهای صنفی و کارخانه ها ارتباط دارد استفاده کند تا بتوانند اعتبار لازم را جذب کنند.

در ادامه جلسه در بحث عرضه و مقابله با مواد مخدر با اعلام گزارشی از نیروی انتظامی مبنی بر افزایش 130 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته مصوب شد در خصوص مقابله با عرضه مواد مخدر در روستاها، از ظرفیت دهیاران و شوراها استفاده شود و نیز ارزیابی جدیدی از وضعیت روستاها در زمینه عرضه مواد مخدر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز