خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان خبرداد:

کاهش بیماری انسانی تب مالت در مقایسه با سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۴۷۶

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جاری موارد انسانی بیماری تب مالت در مقایسه با سال گذشته از کاهش قابل توجهی برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا، مجتبی ورمقانی با اعلام این خبر و با اشاره به اقدامات مثمرثمر این اداره کل در سال جاری جهت مقابله با بیماری بروسلوز (تب مالت) گفت: اداره کل دامپزشکی استان کردستان با بکارگیری تمامی توان خود در بخش‌های دولتی و غیر دولتی (در قالب قراردادهای خرید خدمت) و مساعدت های سازمان دامپزشکی کشور و مسئولین استانی و همکاری اکثریت دامداران استان، علاوه بر بهره برداری از سایر راه های موجود در جهت کنترل بروسلوز (تب مالت) با استفاده از همکاری های درون و برون بخشی موفق به انجام تعهدات خود در زمینه مقابله با این بیماری در سطح قابل توجهی از مناطق دامداری استان گردیده است.

 وی اظهار داشت: 2296 نوبت مراجعه به دامداری های استان و انجام 286140 رأس واکسیناسیون انواع دام و همچنین انجام 8414 نوبت نمونه برداری سرمی از تمامی واحد های گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی، دامهای صادراتی، مناطق پرخطر و شناسایی و حذف دام های بیمار بخشی از این خدمات بوده اند.

وی همچنین افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جاری موارد انسانی بیماری تب مالت در مقایسه با سال گذشته از کاهش قابل توجهی برخوردار بوده است و از تعداد 1316 نفر در ده ماهه اول سال 94 به 635 نفر در مدت مشابه سال جاری رسیده ایم که کاهش قابل تأملی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در پایان یادآورشد: انجام پوشش کامل و سراسری واکسیناسیون در تمامی مناطق دامداری استان نیازمند توجه بیشتر در زمینه اعتبارات بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز