خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان تاکید کرد:

کردستان ظرفیت ایجاد گالری‌های هنری بسیاری دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۶۲۶

استاندار کردستان، سنندج را دارای ظرفیت‌های فرهنگی فراوان برای ایجاد گالری و پاتوق‌های هنری ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در آیین گشایش گالری هنری «دیار» که اولین نگارخانه‌ی خصوصی غرب کشور به شمار می‌رود افزود: با در نظر گرفتن ظرفیت‌های عظیم فرهنگی وهنری کردستان احداث نگارخانه های هنری توسط بخش خصوصی امری کاملا شایسته و توجیه‌پذیر است.

وی با بیان اینکه لازم است هنرمندان بیشتری در استان و شهر سنندج نسبت به احداث گالری اقدام کنند اضافه کرد: مکان‌هایی از این دست متعلق به تمامی هنرمندان است که در آن می‌توانند توانایی‌های هنری کردستان را به کشور و جهان عرضه کنند.

زاهدی افزود: هنر و هنرمندان کردستانی می توانند در عرصه بین المللی هنر ایران زمین را به خوبی عرضه کنند و ما نیز با تمام توان از آنان حمایت می کنیم.

استاندار کردستان  وجود پاتوق هایی از این نوع علاوه بر جمع کردن هنرمندان در یک مکان دارای ویژگی های دیگری نیز دانست و ادامه داد؛ در این نوع مکان ها هنر ارایه خواهد شد ومی توان در آن ارایه آموزش نیز به نحوی موثر مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به بعد اقتصادی هنر را نیز از جمله الزامات تداوم و حرکت هنر به سمت پیشرفت و تعالی مهم توصیف کرد و اظهار داشت:  با توجه به اینکه در گالری های خصوصی محدودیت خاصی از حیث زمان برای ارایه آثار به مخاطبان و علاقه مندان وجود ندارد می توان به ابعاد اقتصادی هنر توجه ویژه داشت. 

زاهدی هنرمندان را خلاق و آفرینشگر دانست و گفت: هنرمندان با خلق زیبایی جلوه های بی نظیری از هستی را در قالب هنر ارایه می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز