خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان عنوان کرد:

هویت انسان مستقیما به معماری شهر و روستا ارتباط دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۸۲۰

استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه کشور ما دارای اقلیم های مختلف است به طبع نوع زندگی و تفکر نیز در مناطق فرق می‌کند و اگر بتوانیم معماری شهر و روستای خود را حفظ کنیم قطعا هویت خود را حفظ کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در کنگره استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که با حضور مسئولان استانی در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه معماری تلفیقی از فن و هنر است، افزود: انسان هم به لحاظ ذاتی و فطری و هم اکتسابی دارای هویت است و آنچه که در هویت بخشی سهم عمده دارد مربوط به آموختنی های انسان است.

وی گفت: آموختن صرفا به معنای مصطلح نیست چرا که اطراف و پیرامون ما محل کسب آموزش است و هویت اجتماعی ما در نتیجه عوامل مادی و معنوی ایجاد می شود.

زاهدی با تاکید بر اینکه هویت انسان مستقیما به معماری شهر و روستا ارتباط دارد ابراز داشت: با توجه به اینکه کشور ما دارای اقلیم های مختلف است به طبع نوع زندگی و تفکر نیز در مناطق فرق می کند و اگر بتوانیم معماری شهر و روستای خود را حفظ نماییم قطعا هویت خود را حفظ کرده ایم.

وی بیان داشت: خوشبختانه معماران استان کردستان با نگاهی ژرف آمیز نه فنی با درنظر گرفتن مباحث جامعه شناختی، روانشناسی و هنر منطقه اقدام به طراحی و معماری شهر و روستا کردند.

استاندار کردستان ادامه داد: معماری می تواند ما را در حفظ هویت فرهنگی کمک کند و برای حفظ این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز