خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

اقدامات زیرساختی موثر دولت تدبیر و امید در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۵۱۹

استاندار کردستان با اشاره به مشکلاتی که به دلیل جنگ تحمیلی بر کردستان رفت و این استان را از توسعه زیرساخت ها محروم کرد، گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت‌ها و از جمله در بخش راه انجام شده است.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در سفر وزیر اطلاعات به کردستان و دیدار با مدیران و جمعی از نخبگان استان با بیان اینکه متاسفانه با نزدیک شدن به ایام انتخابات تخریب دولت بیشتر می شود گفت: تمامی دولت ها متعلق به نظام هستند و نباید برخی از جریانات تلاش کنند که نظام را ناکارآمد نشان دهند.

زاهدی ادامه داد: ناکارآمد نشان دادن نظام خواست نظام سلطه است و همه جریان ها باید با هوشیاری و ایجاد نشاط و امیدواری مردم را به کارآمدی و توانمندی نظام اسلامی خوشبین کنند.

وی با اشاره به اینکه  کردستان استانی با ظرفیت‌ها و سرمایه‌های خدادادی و طبیعی است، که در کمتر استانی در کشور نظیر آن وجود دارد ادامه داد: سرمایه انسانی در کنار ظرفیت‌های خدادادی از دیگر توانایی ها و ظرفیت‌های کردستان است که باید از این توانمندی ها بیشتر بهره بگیریم چون می‌ توانند به توسعه استان و کشور کمک کنند.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان کردستان، گفت: سال 94 و 95 کردستان در حوزه پژوهش به عنوان استان برتر در کشور شناخته شد  که بی شک این ظرفیت می تواند در راستای توسعه استان و کشور به کار گرفته شود.

زاهدی  همچنین به آغاز طرح تکاپو از استان کردستان نیز گریزی زد و اظهار کرد: با توانمندی های موجود در استان آعاز هوشمند کردن کارت سلامت به جای دفترچه بیمه از کردستان آغاز می شود.

وی ادامه داد: فعالان سیاسی و اجتماعی کردستان به دور از جنجال‌های سیاسی، تلاش مضاعفی می‌ کنند تا مردم را به حضور در عرصه انتخابات تشویق کنند و در یک فضای سالم فعالیت خود را در قالب تشکل‌های مردمی انجام دهند.

استاندار کردستان افزود: در دولت تدبیر و امید تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و ایجاد دفتر نمایندگی و شاخه‌های احزاب و گروه‌های سیاسی افزایش قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه به مشکلات فعالان حوزه  اقتصادی استان اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم وضعیت بسیار مطلوب امنیتی در استان متاسفانه نگاه امنیتی به کردستان در میان برخی افراد در داخل و خارج کشور هنوز وجود دارد گفت: استان کردستان امن ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی است و ما به همه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران می گوییم که می توانند در کمال اطمینان در استان کردستان فعالیت کنند.

زاهدی گفت: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تلاش کرده ایم تا افضای امنیتی از اذهان مردم نسبت به کردستان زدوده شود  ودر این راه نیز موفقیت های قابل توجهی حاصل شده است. 

وی با اشاره به مشکلاتی که به دلیل جنگ تحمیلی بر کردستان رفت و این استان را از توسعه زیرساخت ها محروم کرد، گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت‌ها و از جمله در بخش راه انجام شده است.

استاندار کردستان افزود: در حال حاضر  610 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری خارجی در کردستان در حال اجرا داریم که این مهم نشان از امنیت بالای استان و عزم دولت برای توسعه کردستان حکایت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز