خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

بهبود شاخصه‌های حوزه بانوان نیازمند تلاش همه‌جانبه است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۵۳۴

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: تغییر وضعیت زنان و بهبود شاخصه‌های حوزه بانوان نیازمند تلاش همه جانبه است.

 به گزارش ایلنا، فهیمه فرهمندپور با بیان این مطلب افزود: زنان جامعه ما در عرصه‌های مختلف مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند بنابراین افزایش تخصص و تجربه بانوان در پست‌های مدیریتی بسیار مهم است.

وی بازسازی و اصلاح نگرش در امور زنان، بازتعریف نظام هنجارها و نظام ارزشی، بازخوانی مبانی و بن‌مایه‌های فکری و به‌سازی زیرساخت‌ها و اصلاح نظام اداری را در حوزه زنان ضروری برشمرد.

فرهمندپور با بیان اینکه زنان تعالی‌بخشی به خانواده و ارتقاء توانمندی‌های خود از توانایی بالقوه‌ای برخوردارند و از اثربخشی همه‌جانبه بر جامعه برخوردارند، ادامه داد: تغییر وضعیت زنان و بهبود شاخصه‌های حوزه بانوان نیازمند تلاش همه جانبه است.

وی اظهار کرد: شرط قطعی تحقق جامعه‌ای سالم، موفق و کارآمد، داشتن خانواده سالم، موفق و کارآمد و توجه به زنان است.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه‌ها نسبت به زنان در فرهنگ‌ها و مکاتب مختلف متفاوت و متعارض است، گفت: در برخی جوامع دیدگاه نسبت به زنان دیدگاه سنتی است و نگرش به زنان ریشه در سنت‌ها، عرف، آداب و باورهای عمومی و توده‌ای مردم دارد و ارتباطی با ارزش‌های دینی ندارد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: برخی دیدگاه‌ها جایگاه و نقش‌آفرینی زنان را محدود به محیط خانواده و فعالیت اقتصادی و سیاسی را مربوط به مردان می‌دانند و همه عرصه‌های کنشگرانه مردانه تلقی می‌شود.

فرهمندپور اظهار کرد: با این دیدگاه حضور زنان در اجتماع آسیب‌زا تلقی می‌شود و از حضور اجتماعی زنان در جامعه ممانعت بعمل می‌آید اما این دیدگاه تنها ریشه در عرف‌ها و باورهای اجتماعی دارد و به ناتوانی و فرو دستی زنان در مقایسه با مردان، اعتقاد دارد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های افراطی از جمله فمینیستی درباره زنان افزود: دیدگاه دیگر نسبت به زنان دیدگاه دینی و مبتنی بر آموزه های حیاتی برگرفته از کتاب قرآن و مستندات معصومان است، این دیدگاه برخلاف فیمنیستی‌ها دنبال برابری نیست بلکه دنبال عدالت میان زن و مرد است.

فرهمندپور با بیان اینکه دیدگاه دینی به اصالت‌بخشی همه اعضاء خانواده نظر دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی که یک حکومت دینی است به همه ابعاد توسعه فرهنگ و آموزه های دینی توجه دارد.

وی بر مشارکت و حضور بانوان مدیرکل، معاون مدیرکل، عضو شوراهای اسلامی، مشاوران امور بانوان، مشاوران فرمانداری‌ها، مدیران و کارشناس مسئولان در این برنامه آموزشی تاکید کرد و افزود: امید است مدیران زن در عرصه‌های مدیریتی کارآمدتر، توانمندتر و موثرتر باشند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: اسناد بالادستی ریاست‌جمهوری در حوزه زنان به نقش زنان در توسعه برنامه‌های ملی و بین المللی، توانمندسازی حقوقی، پیگیری عدالت جنسیتی و هدفمند کردن و موثر بین سازمانی توجه ویژه ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز