خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

تلاش کمیته امداد کمک به رفع فقر از چهره جامعه است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۵۱۰

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید فقیری وجود داشته باشد، افزود: تلاش کمیته امداد کمک به رفع فقر از چهره جامعه است و این موضوع نیازمند، توجه جدی خیران و مسئولان است.

به گزارش ایلنا، قنبر موسی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری مشترک کمیته امداد و سازمان اوقاف استان با هدف حمایت از اقشار ضعیف جامعه و همچنین به‌منظور ایجاد تعامل و هماهنگی در اجرای برنامه‌های مشترک و در جهت هم‌افزایی منابع و امکانات موجود هر دو سازمان جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات به محرومان و نیازمندان منعقد شده است.

وی افزود: توسعه همکاری‌های مشترک باهدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و بخشش و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی با رویکرد تقویت ارزش‌های دینی، اخلاقی و مذهبی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

موسی نژاد اظهار کرد: تلاش می‌شود با اجرایی کردن این تفاهم‌نامه و با ایجاد  وقف‌های نوین خیران و شناسایی خیران و جذب مشارکت‌های سایر نهادهای مردمی، کمک‌ها  به سمت نیازمندان هدایت شود.

وی در ادامه بابیان اینکه همکاری و مشارکت در اعزام روحانیون و مبلغان در مراسم‌های فرهنگی و مذهبی و چاپ و توزیع محصولات فرهنگی از طریق این تفاهم‌نامه اجرا می‌شود، افزود: همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی و دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی حلقه‌های معرفت و بصیرت افزایی برای اقشار ضعیف جامعه از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: بسیاری از کارهای این نهاد با محوریت مساجد انجام می‌شود و در این جهت نیاز است از این ظرفیت بیشترین استفاده در جهت کمک به اقشار نیازمند جامعه شود.

وی افزود: یکی از تکالیف این نهاد که در اساس‌نامه کمیته امداد نیز به آن اشاره‌شده است، ترویج سنت‌های حسنه الهی و نشر احسان و نیکوکاری در جامعه است.

موسی نژاد گفت: هم‌اکنون ۸۰ هزار خیر،  ماهیانه در قالب صدقات به مددجویان کمیته امداد کردستان کمک می‌کنند و همچنین ۳۰ هزار نفر نیز در استان زکات خود را از طریق کمیته امداد به دست نیازمندان می‌رسانند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون پنج هزار یتیم زیر ۱۵ سال تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: ۱۶ هزار حامی از این ایتام حمایت مالی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در پایان بابیان اینکه در جامعه اسلامی نباید فقیری وجود داشته باشد، افزود: تلاش کمیته امداد کمک به رفع فقر از چهره جامعه است و این موضوع نیازمند، توجه جدی خیران و مسئولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز