خبرگزاری کار ایران

سرپرست نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

تشدید بازرسی و نظارت‌ها بر بازار در ایام پایان سال

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۵۱۲

سرپرست بازار و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: نظارت بر تمام کالاهای اولویت‌دار از جمله گوشت قرمز، مرغ و ماهی، آجیل وخشکبار، خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر کالاهای مورد نیاز مردم در اولویت اقدامات بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد سردارزاده با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز 96 در سطح استان در خصوص اقدامات انجام شده در چند روز گذشته افزود: این طرح در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت به منظور، ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی و جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری و دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی، همزمان با سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این سازمان در طرح نظارتی نوروز 96 از تاریخ یکم اسفند ماه جاری لغایت 31  فروردین ماه سال 96 اقدام به برگزاری و اجرایی کردن طرح نظارتی نوروز سال 96 در دو بخش کالایی و خدمات می کند، خاطرنشان کرد: در طی 8 روز سپری شده از این طرح اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ابراز داشت: برگزاری 6 گشت مشترک با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور نظارت بر پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل درون شهری و برون شهری،12  مورد بازدید و بررسی از دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهر، بازرسی و کشف 4 مورد تخلف گرانفروشی و اجرای 5 مورد گشت مشترک با سازمان آتش‌نشانی از شرکت‌های شارژ کپسول‌های اطفاء حریق که منجر به شناسایی یک مورد تخلف و تقلب شده است.

سردارزاده، از انجام 5 مورد بازرسی از واحدهای خدماتی پلیس +10 در خصوص ارائه خدمات و رعایت نرخنامه مصوب طی این هشت روز از آغاز طرح نظارت نورزی خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها منجر به شناسایی گرانفروشی شده است.

وی گفت: 15 مورد بازرسی از واحدهای عکاسی سطح شهر که منجر به کشف 3 مورد تخلف گرانفروشی شده است و 10 مورد بازرسی از خدمات پارکینگ‌ها در سطح شهر و شناسایی 2 مورد تخلف طی این بازرسی‌ها از اقدامات دیگری بوده که در این راستا انجام گرفته است.

سرپرست بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه 10 مورد برگزاری و اجرای گشت مشترک با اداره استاندارد و اتاق اصناف برای نظارت بر واحدهای خدماتی شهر بازی سر پوشیده طی 8 روز گذشته از اجرای این طرح نظارتی در سطح استان انجام شده است، گفت: برگزاری سه جلسه مرتبط با خدمات ستاد سفرهای نوروزی شهرستان سنندج برای ساماندهی به شرکت‌های امداد خودرو فاقد مجوز است.

سردارزاده تصریح کرد: انجام و اجراء گشت مشترک با اتحادیه قالی شویان برای نظارت بر واحدهای خدماتی قالی شویی کشف 7 مورد تخلف و ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی و برگزاری و انجام 7 مورد گشت مشترک با اداره میراث فرهنگی برای نظارت بر مراکز اقامتی و تفریحی هتل‌ها و رستوران‌ها در سطح برون شهری و درون شهری صورت گرفته است.

وی از شناسایی 2  مورد تخلف گرانفروشی در بازدید از مراکز اقامتی و غیره خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری و انجام 25 مورد بازرسی و گشت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی که منجر به شناسایی هفت مورد تخلف گرانفروشی شده است.

سرپرست بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از برگزاری و اجراء 12 مورد گشت‌های مشترک با کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق برای کشف و ضبط کالای قاچاق خبر داد و تصریح کرد 30 مورد بازرسی گشت مشترک با اتحادیه خبازان و فرمانداری نظارت بر نانوایی‌های در سطح و حومه شهر و برخورد با عوامل متخلف با کشف 4 مورد تخلف کم‌فروشی انجام شده است.

سردارزاده گفت: 100 مورد بازرسی مستمر و روزانه از میدان میوه و تره بار و همچنین واحدهای صنفی خرده فروش میوه و سبزی‌فروشان در سطح شهر و حومه شهر انجام شده و در این بازرسی‌ها 22 مورد تخلف گرانفروشی کشف شده است.

وی از نظارت و بازرسی روزانه از مراکز عرضه برنج یارانه‌ای ستاد تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و اتکاء و عمده فروشان سطح شهر، خاطرنشان کرد: هر روز 65 مورد بازرسی بازرسی مستمر روزانه در قالب 5 اکیپ بصورت گروه‌های دو نفره برای نظارت بر تمام کالاهای اولویت‌دار منجمله گوشت قرمز، مرغ و ماهی، آجیل وخشکبار، پوشاک، خدمات خشکشویی، کیف و کفش، لوازم آرایش و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌ها تعاونی روستایی‌ها، خواروبار فروشان، فرآوردهای لبنی و پروتئینی و غیره انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز