خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

رشد 41 درصدی پوشش تحصیلی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۲۴

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه 15 هزار و 845 نفر تحت پوشش سه دوره سواد آموزی قرار گرفتند، افزود: در سه سال اخیر شاهد رشد 4 درصدی از نظر پوشش تحصیلی در سه دوره سواد آموزی بودیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، رمضان یوسفی پیش ازظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که با حضور استاندار کردستان در استانداری برگزار شد با بیان اینکه 15 هزار و 845 نفر تحت پوشش سه دوره سواد آموزی قرار گرفتند، افزود: در سه سال اخیر شاهد رشد 4 درصدی از نظر پوشش تحصیلی در سه دوره سواد آموزی بودیم.

وی عملکرد شهرستان ها را به لحاظ دوره سوادآموزی مورد ارزیابی قرار داد و گفت: منطقه زیویه در سقز یکی از مناطق فعال استان در دوره های سوادآموزی بوده و وضعیت مطلوبی داشته است اما سریش آباد پوشش تحصیلی مطلوبی نداشته است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان به ارزیابی شهرستان ها در سه دوره سواد آموزی تا تاریخ 9 بهمن95 اشاره کرد و اظهارداشت: ناحیه 2، ناحیه 1 سنندج و منطقه زیویه به ترتیب بیشترین آمار باسوادی را داشتند و سروآباد، دیواندره و سریش آباد با کسب رتبه های 14، 15 و 16 به ترتیب دارای عملکرد پایینی در زمینه باسوادی بودند.

یوسفی ابراز داشت: امسال توانستیم هزار و 616 نفر را تحت عنوان آموزش دهنده به کارگیریم و طبق میانگین درآمد سالیانه برای این تعداد آموزش دهنده در سال های 93 ،94 و 95 به ترتیب 6، 8 و 12 میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: در صورتی که آموزش دهندگان به 7 نفر سواد آموز در قالب کلاس های اموزش باسوادی تعلیم دهند ماهیانه 12 میلیون ریال به حقوق شان افزوده می شود.

یوسفی گفت: در سال جاری 3 مرکز محلی یادگیری در شهرستان های سقز، زیویه و ناحیه 2 سنندج دایر شد و از اهداف عمده این مراکز آموزش سواد پایه، مهارت های اساسی زندگی و مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز