خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان عنوان کرد:

افزایش قیمت نفت، دست دولت برای عمران و آبادانی را باز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۶۶۳

استاندار کردستان گفت: خوشبختانه با به نتیجه رسیدن برجام وافزایش قیمت نفت دست دولت برای عمران وآبادانی مناطقی نظیر کردستان بازتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی علاوه بر کاشت درخت و بازدید از طرح اجرا شده 820 هکتاری درختان مثمر در جمع مردم و در مسجد این روستا با بیان اینکه مشارکت دادن مردم در اجرای طرح‌ها و پروژه ها نتایج مطلوب‌تری به دنبال دارد، گفت: هرجا و در هر زمینه‌ای که به مردم اعتماد شده و آنها را در اجرای طرح‌ها سهیم کرده ایم موفقیت بیشتری بدست آمده است.

وی با بیان اینکه اگر مردم نقش منابع را در معیشت خود مشاهده کنند حفاظت و همکاری لازم را انجام خواهند داد، اضافه کرد: بنابر گزارش ها از زمان اجرای این طرح درختکاری در منطقه هیچ آتش سوزی و تخریب منابع طبیعی روی نداده و این نشان از نقش مهم مردم در به ثمر نشستن طرح ها و همکاری آنان است.

زاهدی با بیان اینکه اجرای این طرح توسط منابع طبیعی و همکاری بسیار قابل توجه مردم می‌تواند یک الگو برای استان و کشور باشد، ادامه داد: این نوع همکاری و مشارکت مردم مسئولان را به تلاش برای خدمتگذاری بیشتر ترغیب و تشویق می کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: بنا به تجربه ومشاهدات عینی مشارکت مردم و همراهی آنان با مسئولان در همه بخش های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی وفرهنگی نتایج بدست آمده بسیار مطلوبتر است.

وی کاشت درخت مثمر در اجرای این طرح را سیاستی قابل قبول دانست و گفت: با به ثمر نشستن این طرح علاوه برافزایش سطح معیشت و رفاه مردم منطقه راه را برای سرمایه گذاری درصنایع تبدیلی، بخش های فرآوری وبسته بندی هموار می کند.

زاهدی اجرای این طرح را مصداقی دقیق از سیاست های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: چنین کارهایی هم درون زاست و هم می تواند با ذهنیت صادرات برونگرایی را مورد توجه قرار دهد.

وی روستای تودارملا را در مسیر ترانزیت از مرکز کشور به مرز باشماق دانست و گفت: با توجه به در مسیر بودن این بخش هرگونه سرمایه گذاری کاملا توجیه اقتصادی دارد و می طلبد نظر سرمایه گذاران را به این بخش جلب کرد.

استاندار کردستان همچنین عزم دولت را برای خدمتگذاری بیشتر با توجه به اشتیاق مردم در اجرای طرح های گوناگون را جدی دانست و ادامه داد: تلاش می کنیم بعضی از مشکلاتی که در بخش کلاترزان وجود دارد با تخصیص اعتبارات بیشتر مرتفع کنیم.

زاهدی در ادامه گریزی به وضعیت مالی دولت در سال گذشته زد و گفت: خوشبختانه با به نتیجه رسیدن برجام وافزایش قیمت نفت دست دولت برای عمران وآبادانی مناطقی نظیر کردستان بازتر خواهد شد.

با حضور استاندار کردستان در بخش کلاترزان و روستای تودارملا از توابع سنندج 820 هکتاروکاشت320 هزار نهال طرح درختکاری گونه های مثمراجرا شده است که بعد از سه سال و با به ثمر رسیدن این درختان از هر هکتار 21 میلیون تومان محصول برداشت خواهد شد.

برای اجرای این طرح 20 میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهوری به کردستان برای جنگل کاری و احیا مراتع هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز