خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون کردستان خبرداد:

توزیع 1042 واحد فرآورده خون در بین 16 مرکز درمانی کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۰۱

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: در سیزده روز آغازین سال توزیع 1042 واحد فرآورده خون به 16مرکز درمانی استان ارسال شده که این رقم نشان دهنده پاسخگویی کامل به بیش از 90 درصد از درخواست های بیمارستانی در سطح استان است.

به گزارش ایلنا، محمد سعید کریمیان با حضور در دفتر مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تجلیل از فعالیت های این اداره کل در ایام نوروز اظهار داشت: ورود بیشتر گردشگران به استان و معطوف شدن توجه ایشان به مشارکت در امر اهدای خون، یاری دهنده انتقال خون و حفظ ذخایر در سطح استان و کشور است . 

کریمیان با بیان اینکه در روزهای آغازین هر سال بسیاری از خانواده ها سفرهای نوروزی را در برنامه دارند که این امر موجب کاهش آمار اهدای خون می شود، گفت: نیاز به فرآورده های خونی همیشگی است و این نیاز در تعطیلات نوروزی به دلیل افزایش مصرف و طول عمر کم فرآورده ها افزایش می یابد و از این رو حضور مسافرین نوروزی در پایگاه های انتقال خون سراسر کشور مورد توجه است . 

وی از مراجعه 680 نفر اهداکننده خون در سیزده روز آغازین سال جاری به پایگاه های انتقال خون استان خبر داد و افزود: اهداکنندگان بسیاری از دیگر استان های کشور که کردستان را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کرده بودند با همدلی تحسین برانگیزی داوطلب اهدای خون در کردستان شدند . 

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه 458 نفر موفق به اهدای خون کامل در تعطیلات نوروزی شدند ادامه داد : در سیزده روز آغازین سال 1042 واحد فرآورده ی خون به 16 مرکز درمانی استان ارسال شده است که این رقم نشان دهنده پاسخگویی کامل به بیش از 90 درصد از درخواست های بیمارستانی در سطح استان است . 

در ادامه ، محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر گفت : زحمات و تلاشهای بی وقفه و خستگی ناپذیر  تمامی اعضا و یاوران ستاد به ویژه آموزش و پرورش، هلال احمر، صدا و سیما، راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، مجموعه بهداشت و درمان و  شهرداری ها نشان از همدلی دستگاه ها برای خدمت رسانی مناسب به مسافرین نوروزی داشت.

او با بیان اینکه گردشگری استان در مسیر توسعه قرار دارد و نمیتوان انتظار داشت کلیه خدمات علی رغم کاستی هایی در زیرساخت ها در حد ایده آل ارائه گردد بیان داشت : دست اندرکاران ستاد سفر با تمام بضاعت خود و با حضور شبانه روزی تلاش کردند تا مسیری هموار را برای ورود مسافران ایجاد کنند و خاطره ای خوش از سفر به کردستان را در اذهان ایشان ثبت نمایند تا این خاطرات زیربنای سفرهای مجدد آنان به استان در سال های آتی باشد .

علوی از خدمت رسانی مطلوب حوزه بهداشت ودرمان به ویژه انتقال خون به عنوان قوت قلب دیگر اعضای ستاد سفرهای نوروزی یاد کرد و خاطر نشان ساخت: مقابله با تهدید های سلامت مسافران نوروزی و حفظ جان و سلامت ایشان در طول سفر وظیفه ای خطیر است که به خوبی توسط متولیان این حوزه انجام شد . 

در پایان این دیدار به رسم تجلیل از خدمات نوروزی کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، لوح یادبودی به محسن علوی اهدا شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز