خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیجار خبرداد:

850 کیلوگرم مواد غذایی در بیجار کشف و معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۸۴

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیجار گفت: در راستای اجرای طرح سلامت نوروز 96 بیش از 850کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شده است که در مدت مشابه سال گذشته معدوم سازی مواد غذایی بیش از 1900 کیلوگرم بوده است.

به گزارش ایلنا، مجید قیدارپور با بیان این مطلب افزود: در مدت اجرای این طرح تا امروز بیش از 14 مورد اخطاریه بهداشتی صادر و 17 نفر از متخلفان به مراج قضایی ارجاء داده شده اند.

وی عنوان کرد: بازرسی مداوم از سامانه های آب رسانی با بیش از 60 مورد بازرسی، تا کنون 429 مورد از این آب نمونه برداری شده است و 411 مورد از این نمونه ها درجه مطلوب را کسب نموده اند.

 قیدارپور گفت: مقدار کلر زنی آب شرب باید مطابق استاندارد های روز دنیا باشد و بازرسان این مرکز از 5600 نمونه کلرسنجی آب شرب، بیش از 2800 نمونه را تایید کرده اند.

وی با اشاره به اجرای سراسری طرح سلامت نوروزی در کل کشور گفت: در طول بازرسی ها بیش از 193 نفر از پرسنل این مرکز در طرح سلامت نوروزی شرکت داشته اند و تعداد بازرسان خانوم در این طرح 4 نفر بوده است.

وی با بیان افزایش ساعات کاری بازسان جهت پوشش شهرستان بیجار افزود: جهت اجرای این طرح و رصد کامل کلیه اماکن و بازرسی مواد غذایی بیش از 3872 ساعت حجم کاری بازرسان این مرکز بوده است.

وی اظهار داشت: بازرسی ها و بازدید از کلیه اماکن شهرستان بیجار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 3درصدی را داشته است که در تعداد پرسنل هیچ تغییری نداشته ایم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیجار گفت: سامانه سراسری 190 یک ارتباط کاملاً رایگان جهت شکایات مردمی و جلوگیری از مراجعات حضوری مردم، کاهش هزینه و اتلاف وقت همشهریان است.

وی با اشاره به مزایای سامانه 190 افزود: تا کنون تعداد تماس های مردمی با این سامانه 11 مورد ثبت شده است که 7 مورد از این تماس ها در مورد بهداشت محیط و مواد غذایی بوده است.

قیدار پور به مردم توصیه داشت: هیچگاه از دوره گردهای غیربومی مواد غذایی، شیرینی جات، میوجات و صیفی جات را خریداری و مصرف نکنند.

وی اظهار داشت: طرح سلامت نوروز 96 با بیش از 1360 مورد بازرسی از کلیه اماکن و مواد غذایی تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز