خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و توسعه آبفا کردستان خبر داد:

8 طرح آبرسانی بلندمدت در شهرهای استان اجرا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۰۲۲

معاون مهندسی و توسعه آبفا کردستان گفت: سند چشم انداز بلندمدت تأمین آب شهرهای سنندج، دیواندره، سقز، بانه، بیجار، مریوان و قروه و دهگلان برای افق سال ۱۴۲۰ طراحی و تدوین شده است.

به گزارش‌ایلنا، نادر قصیری بیان کرد: همانگونه که می‌دانید وظیفه اصلی معاونت مهندسی و توسعه، ایجاد تأسیسات تقسیم و توزیع آب شهری و ایجاد تأسیسات در ارتباط با جمع آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب است.

وی افزود: در سال گذشته در بخش احداث و توسعه شبکه آب ۱۸ کیلومتر، در اصلاح و بازسازی ۴۰ و در بخش خط انتقال ۱۲ کیلومتر عملیات اجرایی انجام شد و برای سال جاری نیز اجرای ۳۵ کیلومتر در بخش اصلاح و بازسازی، ۲۲ کیلومتر توسعه و احداث و حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر نیز خط انتقال در حوزه آب را در برنامه داریم.

معاون مهندسی و توسعه آبفا خاطرنشان کرد: سند چشم انداز بلندمدت برای تأمین آب شهرهای استان طراحی و تدوین شده است که طی آن در افق سال ۱۴۲۰ آبرسانی به شهرهای سنندج، دیواندره، سقز، بانه، بیجار، مریوان و قروه و دهگلان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: طبق این طرح آبرسانی بلندمدت، برای آبرسانی به شهر سنندج ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که تاکنون ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده و محل تأمین آب در این پروژه سد قشلاق بوده و برای افق طرح، جمعیت ۶۸۰ هزار نفری منظور شده است.

قصیری افزود: برای آبرسانی به شهر دیواندره ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده و محل تأمین آب در این پروژه سد سیازاخ بوده و برای افق طرح، جمعیت ۵۱ هزار نفری منظور شده است.

معاون آبفا کردستان با اشاره به اینکه کارفرما در این دو طرح، آبفا استان است، تصریح کرد: بجز این دو طرح، همانگونه که اشاره کردم طرح های آبرسانی بلندمدت دیگری نیز تدوین شده که با کارفرمایی شرکت آب منطقه ای در دست اجرا است.

وی آبرسانی به شهر سقز را یکی از این پروژه ها عنوان کرد و گفت: ۳۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و محل تأمین آب در این پروژه سد چراغ ویس بوده و برای افق طرح، جمعیت ۲۳۹ هزار نفری منظور شده است.

به گفته این مسئول، برای آبرسانی به شهر بانه ۶۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و محل تأمین آب در این پروژه سد عباس آباد است.

قصیری یادآور شد: برای آبرسانی به شهر بیجار ۸۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که محل تأمین آب در این پروژه، سد سیازاخ بوده و برای افق طرح، جمعیت ۱۲۳ هزار نفری منظور شده است.

وی اظهار کرد: برای آبرسانی به شهر کامیاران هم ۳۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که محل تأمین آب در این پروژه سد گاوشان بوده و برای افق طرح، جمعیت ۸۰ هزار نفری منظور شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: برای آبرسانی به شهر مریوان ۶۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که محل تأمین آب در این پروژه سد گاران بوده و برای افق طرح، جمعیت ۲۴۴ هزار نفری منظور شده است.

وی با باین اینکه آبرسانی بلندمدت به شهرهای قروه و دهگلان هم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: محل تأمین آب در این پروژه سد قوچم بوده و برای افق طرح، جمعیت ۲۱۶ هزار نفری منظور شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز