خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کل محیط زیست کردستان خبر داد:

فاضلاب سه روستای حاشیه زریوار تا پنج ماه آینده ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۰۳

مدیرکل محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه وضعیت فاضلاب ۷ روستای حاشیه تالاب زریوار ساماندهی شده است، گفت: فاضلاب سه روستای باقی‌مانده هم تا پنج ماه آینده ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالوحید ریاضی فر در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه وضعیت فاضلاب ۷ روستای حاشیه تالاب زریوار ساماندهی شده است، گفت: فاضلاب سه روستای باقی مانده هم تا پنج ماه آینده ساماندهی می شود. 

وی افزود: در راستای حل مشکلات تالاب زریوار مریوان ستاد نجات بخشی زریوار به ریاست استاندار در کردستان تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان عنوان کرد: طی سال های ۹۳ و ۹۴ هفت روستایی که فاضلاب آنها به دریاچه زریوار وارد می شد، ساماندهی و به تصفیه خانه مریوان هدایت شد.

وی بیان کرد: هدایت فاضلاب سه روستای باقی مانده در حاشیه دریاچه زریوار هم قرار شده در چهار - پنج ماه آینده انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان به مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص تالاب زریوار اشاره کرد و اظهار داشت: تدوین مدیریت جامع زیست محیطی، اجرای پروژه علامت گذاری حریم تالاب زریوار در راستای جلوگیری از هرگونه تعرض به تالاب و احداث پروژه محیط بانی برده رشه از جمله اقدامات انجام شده ما است.

ریاضی فر اضافه کرد: انجام پروژه کانال دره وران به منظور کاهش رسوبات تالاب، مطالعات ارزیابی توان زیست محیطی وظرفیت تالاب و مطالعات بررسی تغییرات اراضی حوزه آبخیز از دیگر اقدامات انجام شده در ارتباط با زریوار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز