خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان خبر داد:

ایجاد 1677 شغل در روستاها و مناطق محروم کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۴۰۹

معاون‌اشتغال و خودکفایی‌کمیته‌امداد کردستان گفت: با پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به میزان ۵۳ درصد از اعتبارات اشتغال این نهاد در سال ۹۵ برای یک هزار و ۶۷۷ نفر از مددجویان این نهاد که در روستاهای استان ساکن هستند، شغل ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، فرشید جهان بین با بیان اینکه یکی از هدف این نهاد، روستائیان و افراد ساکن در مناطق محروم هستند، عنوان‌کرد: با هدف محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم استان و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، در جهت ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت ساکنان این مناطق اقدامات مختلفی در سال گذشته توسط این نهاد انجام شد.

وی افزود: بیش از ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به میزان ۵۳ درصد از اعتبارات اشتغال این نهاد در سال ۹۵ در جهت اشتغالزایی و ایجاد طرح های شغلی به مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم استان پرداخت شد.

جهان بین گفت: با پرداخت این مبلغ تسهیلات برای یک هزار و ۶۷۷ نفر از مددجویان این نهاد که در روستاهای استان ساکن هستند شغل ایجاد شد که ۵۱۰ نفر از این افراد جزو زنان سرپرست خانوار هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰۰ نوع حرفه و شغل در این مناطق ایجاد شده است، اظهار کرد: اجرای ۹۹۸ طرح دامپروری، ۲۷۸ طرح کشاورزی و طرح های فرش بافی در این مناطق به ترتیب بیشترین درصد تسهیلات پرداخت شده اشتغال در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: به منظور تسهیل در حمل و نقل عمومی مناطق محروم و روستایی و همچنین ایجاد اشتغال در این مناطق ۴۵ دستگاه خودرو ویژه حمل بار و مسافر شامل خودرو سمند، وانت وینگل تک و دو کابین به متقاضیان طرح های اشتغال به این مناطق واگذار شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت تراکتورسازی ایران ۷۴ دستگاه تراکتور با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد به مددجویان این مناطق تحویل داده شد.

جهان بین با بیان اینکه از دیگر خدمات این نهاد به مجریان طرح‌های خودکفایی بیمه سرمایه و همچنین مجریان طرح های خودکفایی است، عنوان کرد: هم اکنون یک هزار و ۹۰۰  نفر از مددجویان و مجریان طرح اشتغال ساکن در این مناطق  توسط این نهاد بیمه تامین اجتماعی شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز