خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سنندج خبر داد:

12000 خانوار در کردستان به کشت توت‌فرنگی اشتغال دارند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۲۸۹

مدیر جهادکشاورزی شهرستان‌سنندج به اشتغالزایی عمده توت فرنگی اشاره کرد و گفت: در استان کردستان بالغ بر 12 هزار خانوار به کشت این محصول روی آورده اند که تنها در شهرستان سنندج این به 5 هزار و پانصد خانوار می‌رسد.

به گزارش ایلنا، دادور سهرابی در خصوص اهمیت این محصول افزود: این محصول که از محصولات عمده و استراتژیک شهرستان سنندج است، به طلای سرخ لقب گرفته و بالغ بر 1800 هکتار از اراضی  مستعد شهرستان سنندج را به خود اختصاص داده است.

وی به آغاز فصل برداشت توت فرنگی اشاره کرد و گفت: که سالیانه نزدیک به 21000 تن برداشت و روانه بازار فروش می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج به اشتغال زایی عمده توت فرنگی اشاره کرد و افزود : در استان کردستان بالغ بر 12000 ( دوازده هزار ) خانوار به کشت این محصول روی آورده اند که تنها در شهرستان سنندج این رقم به 5500 ( پنج هزار و پانصد ) خانوار می رسد.

وی جایگاه استان را درکشت توت فرنگی ویژه دانست وگفت: استان کردستان رتبه اول کشوری تولید محصول  توت فرنگی را به خود اختصاص داده است که با توجه به سالم بودن محصول می‌توان گفت با ارقام جهانی برابری می کند .

وی همچنین از صادرات محصول توت فرنگی به استان‌های عمده تهران و اصفهان نیز خبر داد . 

سهرابی در پایان ارقام عمده این محصول را کوئین الیزا و کاماروسا عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز