خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا کردستان خبر داد:

تدوین پروژه‌های آبرسانی کوتاه مدت برای ۳ شهر استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۵۰۴

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه ۳ شهر بانه، بیجار و قروه بویژه در فصول گرم سال با مشکل کم آبی مواجه هستند، گفت: برای حل فوری این معضل، پروژه‌های آبرسانی کوتاه مدت تعریف شده و این سه شهر در اولویت این طرح قرار دارند.

به گزارش ایلنا، نادر قصیری با بیان این مطلب گفت: موافقتنامه‌ای به مبلغ مجموع ۴ میلیارد تومان برای این سه شهر امضا شد تا مشکل کم آبی در آنها حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح های آبرسانی میان مدت نیز جزو برنامه های شرکت است که در این خصوص، اولویت با شهرهای کانی دینار، سروآباد و بلبان آباد است و برای این سه شهر در مجموع یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

معاون آبفا کردستان تصریح کرد: در بخش فاضلاب با سه موضوع سروکار داریم، نخست موضوع احداث و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب که در این راستا در سال گذشته در سطح استان ۱۵ کیلومتر کار انجام شد و پیش بینی ما انجام ۲۱ کیلومتر دیگر است.

قصیری افزود: در پارامتر دیگر که اجرای خط انتقال فاضلاب است در سال گذشته ۱۰ کیلومتر کار شد و پیش بینی ما اجرای ۶.۵ کیلومتر دیگر در سال جاری است، همچنین در بخش اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب هم در سال ۹۵ حدود ۲۲ کیلومتر کار شد و در سال جاری برنامه ریزی برای ۳۶ کیلومتر صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در شهرهای کامیاران، بیجار، حسن آباد یاسوکند، دیواندره و دهگلان، تصفیه خانه فاضلاب در دست ساخت داریم؛ ضمن آنکه برنامه ارتقای تصفیه خانه های سنندج، مریوان و سقز هم وجود دارد و نکته مهم در خصوص تصفیه خانه سقز این است که محل تأمین اعتبار پروژه ارتقای آن از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج از محل اعتبارات سد ژاوه خواهد بود.

معاون مهندسی و توسعه آبفا استان تأکید کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا انشاالله در سال جاری بتوانیم پروژه تصفیه خانه های شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند را تکمیل و به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه گفت: در همین طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج، ساماندهی فاضلاب نواحی منفصل این شهر هم در نظر گرفته شده است و قرار است از محل اعتبارات سد ژاوه برای ایجاد تأسیسات فاضلاب این نواحی و زیرپوشش قرار دادن ۱۲۰ هزار نفر جمعیت ساکن در آنها اقدام شود.

به گفته قصیری در خصوص سایر شهرها هم برنامه تأمین آب و ساماندهی فاضلاب مناطق منفصل شهری در دستور کار شرکت است و این مسئله بویژه برای شهرهایی که با تراکم زیاد جمعیت در نواحی منفصل مواجه هستند، یعنی شهرهای بانه، سقز و مریوان در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز