خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه توسعه گردشگری کردستان خبر داد:

راه‌اندازی کارگروه تخصصی پرنده‌نگری در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۹۷۰

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: کار گروه تخصصی پرنده نگری، فعالیت خود را در راستای حفظ و صیانت از طبیعت و گونه‌های مختلف پرندگان و معرفی آنها آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، آوات مکاری اظهار داشت: این کار گروه با توجه به پتانسیل‌های طبیعی و همچنین وجود تالاب بی نظیر زریبار مریوان و گونه‌های مختلف پرندگان نادر در این تالاب و سایر نقاط استان راه‌اندازی شده است.

مکاری در ادامه به دوره آموزشی برگزار شده در کشور ژاپن در این زمینه اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های عملیاتی و اجرایی حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری و همچنین توسعه گردشگری طبیعی با موضوع پرنده نگری را با تشکیل این کارگروه که طی این دوره آموزشی بر آن تاکید شده بود، در سطح استان کردستان اجرایی نمودیم. 

وی اظهار داشت: این کارگروه می توانند مسیرها و مقاصد جدید برای تورهای پرنده نگری شناسایی و به طبیعت گردان و علاقه مندان به طبیعت معرفی نماید که این موضوع نقش بسیار مهمی در حفظ و گسترش طبیعت گردی و حفاظت از پرندگان موجود در استان به ویژه تالاب زریبار را در پی خواهد داشت. 

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی استان ضمن اعلام اینکه این کارگروه آماده همکاری با سازمانها و نهادهای مختلف به منظور توسعه گردشگری می باشد، اظهار کرد: کردستان از جمله استانهای پیش قدم در زمینه پرنده نگری در سطح کشور می باشد و این موضوع ناشی از وجود انجمن های مردم نهاد و همچنین مردم طبعیت دوست می باشد.

کارگروه تخصصی پرنده نگری تشکل از ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی کردستان و تشکل مردم نهاد چیای سبز مریوان در سال 96 تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز