خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا کردستان خبر داد:

آزمایشگاه مرکزی آبفای کردستان گواهی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ را دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۹۴۶

مدیرعامل آبفای کردستان از دریافت گواهی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ توسط آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب شهری این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با بیان این مطلب افزود: آزمایشگاه مرکزی این مجموعه جزو آزمایشگاه‌های مرجع در زمینه آب و فاضلاب در سطح کشور بوده و تجهیزات لازم خریداری شد که در این زمینه موفق به کسب رتبه کشوری هم شده است.

وی افزود: واحدهای آزمایشگاهی شرکت در حال حاضر، شامل باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکوشیمیایی، ریزآلاینده‌های آلی و ریزآلاینده های معدنی هستند که این موارد واحدهای لازم برای یک آزمایشگاه مرجع هستند.

مدیرعامل آبفا کردستان تصریح کرد: بعد از توسعه و تجهیز ضروری است که عملکرد آزمایشگاه به لحاظ کسب نتایج معتبر مورد بررسی قرار گیرد، لذا کسب استاندارد ۱۷۰۲۵ در این زمینه در برنامه قرار گرفت.

به گفته وی در همین راستا اقدامات لازم که شامل بازدید از آزمایشگاه های دارای این استاندارد در آذربایجان شرقی و غربی، دعوت از گروه ارزیابی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سال ۹۴، اقدامات لازم در زمینه اصلاح ساختار آزمایشگاه، اقدامات لازم در زمینه خرید مواد مرجع و انجام کالیبراسیون دستگاهها و روشها، برگزاری کلاس های آموزشی لازم با هماهنگی واحد آموزش شرکت و در نهایت ممیزی نهایی توسط گروه ممیزی شرکت مهندسی آبفای کشور بود، انجام شد.

مدیرعامل آبفا استان خاطرنشان کرد: در زمینه اخذ گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ معمولا از خدمات مشاور استفاده می شود که شرکت آب و فاضلاب کردستان موفق شد بدون استفاده از خدمات مشاور، اقدام به اخذ گروه تأییدیه از گروه ممیزی کند و در سطح کشور، آبفا کردستان جزو اولین شرکتها در این زمینه است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان در نظر دارد این استاندارد را در مورد سایر آزمایشگاه های استان نیز اجرا کند که در اولین اقدام، ارزیابی اولیه آزمایشگاه های شیمی فیزیک و میکروبی شهرهای سقز و بانه در فروردین ماه سال جاری انجام شده است.

 محمدی در تشریح ویژگی های گواهی استاندارد ۱۷۰۲۵ گفت: همه آزمایشگاه ها و سازمان هایی که به نحوی با فعالیت های آزمایشگاهی در ارتباط هستند و فعالیت های آزمایشگاهی در آنها صورت می پذیرد، برای به دست آوردن اعتبار بین المللی و نیز اعتبار داخلی نیازمند پیاده سازی سیستمهای نوین از جمله سیستم مدیریت کیفیت ISO ۱۷۰۲۵در آزمایشگاه هستند که برای تشریح سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌ ها تدوین شده است.

وی افزود: این استاندارد تعیین ‌کننده الزامات عمومی برای کیفیت و احراز صلاحیت آزمایشگاه‌ های آزمون و کالیبراسیون است؛ در واقع نظام مدیریتی و الزامات فنی آزمایشگاه را مورد هدف قرار می‌دهد و استقرار استانداردISO/IEC ۱۷۰۲۵  بیانگر آن است که آزمایشگاه آزمون یا کالیبراسیون همه الزاماتی را که برای اثبات بکارگیری یک سیستم مدیریت کارآمد و پایدار و ارائه نتایج علمی معتبر لازم بود را برآورده نموده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز