خبرگزاری کار ایران

سلیم کریمی:

مواد مخدر صنعتی، مرز نمی‌شناسد/ مهمترین پیشگیری، اجتماعی کردن مبارزه است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۸۳۲

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: بهترین مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر اجتماعی کردن مبارزه با این معضل است.

به گزراش خبرنگار ایلنا، سلیم کریمی امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه مواد مخدر از بحران‌های اصلی جهانی و جزو چهار بحران است و نیز 90 درصد مردم کشور از مواد مخدر احساس نگرانی دارند، افزود: اگر برای حداقل 90 درصد از مردم مبارزه در همه جوانب شامل پیشگیری، مقابله، درمان و مشارکت ها دغدغه اصلی باشد قطعا مبارزه نتایج خوبی در خصوص کنترل مواد مخدر خواهد داشت.

وی با اشاره به عوارض اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مواد مخدر تصریح کرد: براساس شاخص‌های اقتصادی سال 83 سالیانه مواد مخدر، 10 هزار میلیارد تومان بر کشور تحمیل می‌کند که این سوای خسارات مادی است که وارد می‌کند و در بحث عوارض اجتماعی، افزایش طلاق‌ها، همسرآزاری‌ها، قتل‌ها، کودک آزاری‌ها و نزاع‌ها را به دنبال دارد که باز باعث عدم امنیت روانی اجتماعی می شود.

دبیر شورای هاهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان  بیان کرد: امروز مواد مخدر صنعتی، مرز نمی‌شناسد پس بحث مقابله در مبارزه با مواد مخدر صنعتی جدید خیلی سخت و پیچیده است و بهترین مبارزه با مقابله و پیشگیری با مشارکت مردم انجام می گیرد.

کریمی از تمامی دستگاه‌های شورای هماهنگی، سازمانهای مردم نهاد، گروه‌های مرجع و همه ی کسانی که به نحوی در مبارزه با مواد مخدر سهم دارند تشکر و اعلام کرد که باید براساس برنامه ششم باید 25 درصد کاهش اعتیاد داشته باشیم و برای رسیدن به این مهم باید تلاش‌هایمان را چند برابری و جهاد گونه کنیم.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدردر کردستان پرداخت و اظهارداشت: فضاسازی مناسب شهری و روستایی با نصب بنر، برپایی چادر اطلاع رسانی توزیع بروشور، سی دی و... اقلام تبلیغی در کل استان، برپایی نمایشگاه، عکس، برگزاری 2 کارگاه ویژه روحانیون و کارشناسان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و اعزام گروه‌های سفیران مبارزه با مواد مخدر واطلاع‌رسان پیشگیری و درمان و بهبودی، به روستاهای پر جمعیت استان نیز از مهمترین برنامه‌های این هفته برشمرد.

کریمی مردمی بودن سازمان‌های مردم‌نهاد را یک پتانسیل دانست و اعلام کرد که سازمان‌های مردم نهاد از دل جامعه برخواسته‌اند و هدف از تشکیل کمک به حل مشکلات و تسهیل برنامه‌هاست که این خود یک ظرفیت بسیار عالی است و می‌توان به بهترین نحو از آن بهره مند شد.

وی همچنین گفت: با توجه به تاثیر شادابی اجتماعی در بحث کنترل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است، لذا  یکی از راهکارها کنار تقویت بنیادهای خانواده و باورهای دینی، تقویت نشاط اجتماعی از راه ایجاد فضاهای مناسب تفریحی در استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر فعالیت‌هایی که توسط ادارات موجود در قبال اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد از سر رفع تکلیف است که شاید چنان تاثیری نداشته باشد اما اگر ادارات با همکاری و همراهی مردم با عشق و علاقه نسبت به انجام این امر اقدام کنند شاهد این خواهیم بود که تا چه اندازه در روند پیشگیری و درمان موثر خواهد بود.

کریمی گفت: خوشبختانه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مسئله اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برای جامعه ورزشکاران، علما، اساتید، هنرمندان، شاعران و... یک دغدغه شده و همه در حال به تصویر کشیدن معضلات اجتماعی و همچنین سعی در رفع و کمک این مسائل را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز