خبرگزاری کار ایران

محمدحسین محمدی خبر داد:

اجرای ۱۷ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در نایسر سنندج

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۲۸۷

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان از اجرای ۱۷ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با بیان این مطلب گفت: اعتبارات بخش عمده‌ای از این ۱۷ کیلومتر از محل منابع داخلی بوده است و برای رفع مشکل نایسر به صورت اساسی باید اعتبارات ویژه استانی از محل طرح‌های عمرانی تخصیص یابد.

وی طول شبکه فاضلاب موردنیاز در ناحیه نایسر سنندج را ۴۵ کیلومتر و اعتبار موردنیاز آن را ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: علیرغم تمام تنگناها و مشکلات مالی، این شرکت نسبت به مشکلات موجود در نایسر حساسیت ویژه‌ای دارد و بدین منظور از محل منابع داخلی پیوسته در حال مطالعات و اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب است که طی سالهای گذشته ۱۷ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب و ۲۵ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تصریح کرد: تلاش شده با پیگیری تأمین اعتبارات عمرانی، اجرای بخش‌های باقیمانده از عملیات ایجاد شبکه فاضلاب ادامه یابد.  

 محمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ قرارداد با مجموع ۴ کیلومتر عملیات اجرای شبکه فاضلاب به مبلغ ۶ میلیارد ریال منعقد شده تا در سال جاری انجام شود.

وی تأکید کرد: البته ممنوعیت‌های قانونی هم برای خدمات رسانی به نواحی منفصل شهری وجود دارد، اما با این حال آبفا کردستان تلاش دارد در چهارچوب قانون، خدمات ممکن را به این مناطق ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در ادامه گفت: یکی از مشکلات این منطقه وجود ۷۲ درصد پرت شبکه توزیع آب بوده که بخش عمده این مشکل ناشی از انشعابات غیرمجاز به تعداد ۱۰ هزار فقره است.

 محمدی طول شبکه آب فعلی ناحیه منفصل شهری نایسر را ۲۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۳۵ کیلومتر دیگر عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب، ساخت ۶ هزار مترمکعب مخزن، ایستگاه پمپاژ و تملک در این محدوده با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب بهداشتی بهره مند هستند، ضمن آنکه ۹۱ درصد تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب و ۷۱ درصد نیز تحت پوشش خدمات تصفیه فاضلاب قرار دارند که نسبت به میانگین کشور در جایگاه بالاتری قرار داریم و با توجه به مجموع این موارد، آبفا کردستان جزو شرکت‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز