خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز کردستان مطرح کرد:

نفوذ گاز در جمعیت روستایی شهرستان سنندج به ۸۳ درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۵۸

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مراسم کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به روستای گلین شهرستان سنندج گفت: ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی شهرستان سنندج تا پایان سال جاری به ۸۳ درصد ارتقاء می یابد.

به گزارش ایلنا، احمد فعله گری طی مراسم کلنگ زنی پروژه گازرسانی به روستای گلین شهرستان سنندج گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از جمعیت شهری استان کردستان و شهرستان سنندج از نعمت گاز طبیعی برخوردار است و برای گسترش عدالت اجتماعی عملیات پروژه گازرسانی در روستاهای استان با شتاب بیشتری در حال پیگیری است تا نسبت نفوذ در دو بخش شهری و روستایی متوازن شود.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود : شهرستان سنندج دارای ۲۰۱ روستا دارای سکنه است که از این تعداد ، ۱۸۶ روستای آن قابلیت گازرسانی به آنها امکان پذیر است که در حال حاضر ۱۱۳ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است و هم اکنون نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی شهرستان ۶۹ درصد است. 

 فعله گری در ادامه سخنان خود گفت: برای ارتقاء خدمات گازرسانی در شهرستان سنندج ۵۲ پروژه تعریف شده که درحال حاضر عملیات گازرسانی در ۲۱ روستا فعال بوده و کارهای مطالعاتی و برگزاری مناقصات برای ۳۱ روستای دیگر این شهرستان در حال پیگیری است .   

وی خاطر نشان کرد: برای گازرسانی به ۲۱ روستای فعال این شهرستان بودجه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که از بند "ق" و منابع داخلی شرکت ملی گاز تامین شده است .  

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد : با اتمام پروژه گازرسانی به ۲۱ روستا در سطح شهرستان سنندج  پیش بینی می شود ۱۴۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری اجراء شده و تعداد ۲۵۰۰ انشعاب نصب می شود. 

وی اظهار داشت : اجرای هر پروژه رفاهی بخصوص اجرای پروژه های گاز طبیعی در سطح استان نیاز به همکاری ادارات و همراهی مسئولین استانی دارد و شرکت گاز استان کردستان از همکاری و مساعدت تمام ارگانها  و سازمان هایی که این شرکت را در اجرای پروژه های گازرسانی یاری می رساند تشکر و قدردانی می کند.

وی با بیان اینکه روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: خدمت رسانی به مردم احساس رضایت را در آن‌ها به وجود می‌آورد و  قطعاً هرگونه هزینه از طرف مسئولان و ادارات دولتی برای ارتقاء آسایش و رفاه مردم دارای ارزش است. 

فعله گری در پایان سخنان خود گفت : با اجرای پروژه گازرسانی به روستای گلین ، ۲۵ کیلومتر خط تغدیه در مسیر کوهستانی ، شیب دار و صعب العبور اجراء شده که نیاز است برای ۱۸ کیلومتر آن مسیر و جاده سازی صورت گیرد و هزینه ای بالغ بر ۵۰میلیارد ریال برای شرکت گاز استان کردستان در بر دارد. 

لازم به ذکر است با اتمام این پروژه ها تا پایان سال جاری ضریب نفوذ در بخش جمعیت روستایی شهرستان سنندج ارتقاء یافته و به ۸۳ درصد افزایش می یابد در حالیکه ضریب نفوذ در جمعیت شهری این شهرستان ۱۰۰ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز