خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان:

راه‌اندازی سامانه شناسنامه اوقات فراغت در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۸۱

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اجرای طرح شناسنامه اوقات فراغت، گفت: این شناسنامه برای جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال است و از طریق سامانه و سایت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، هیرش رضایی در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال‌جاری اظهار داشت: در یک سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار جذب شده است.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش و ‌جوانان نگاه ویژه‌ای به استان کردستان داشته و تمام سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که جای امیدواری است.

وی با اشاره به اهمیت تامین اوقات فراغت جوانان، تصریح کرد: تامین اوقات فراغت در زندگی جوانان دقیقا به اندازه بحث آموزش و تحصیل اهمیت دارد.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان افزود: اداره کل ورزش و همچنین سازمان‌های مردم نهاد موفق شدند که کار کارشناسی خوبی را در حوزه آموزش در سال ۹۵ انجام دهند که در روند فعالیت‌های اوقات فراغت تاثیرگذار خواهد بود.

رضایی در ادامه افزود: بحث فراغت فارغ از اجبارهای محیط کار و الزامات زندگی و از طریق آموزش آن استعدادهای خود را توسعه بخشیده و در راستای حفظ و گسترش آن تلاش میکنند.

وی گفت: فراغت نیز دو جنبه جدی و غیر جدی دارد، که بخش جدی مجموعه فعالیت‌هایی هستند که منجر به آموختن یک مهارت می‌شوند و بخش غیر جدی منجر به آموختن فعالیت نمی‌شود اما نشاط و شادابی را برای مخاطب به همراه دارد.

معاون امور فرهنگی ورزش و جوانان افزود: در بحث اوقات فراغت غیر عادی شامل ناهنجار و غیر قانونی می‌شود که ناهنجار به سرگرم شدن جوانان در فضای مجازی و یا کافه سراهای سنتی و قلیان کشیدن اشاره کرد.

رضایی تصریح کرد: در بحث غیرعادی و غیرقانونی اوقات فراغت به رانندگی با سرعت بالا و تنش‌های خیابانی که برای مردم پیش می‌آید و با توجه به آمارها کار شده در استان نشان می‌دهد این بعد کمرنگ‌تر از ابعاد دیگر است.

وی گفت: یکی از بیش‌ترین آمارهایی که مشاهده شده است، استفاده از تلگرام و فضایی مجازی است که در بعد اوقات فراغت غیرجدی قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش کردستان با اشاره به اجرای طرح شناسنامه اوقات فراغت، افزود: این شناسنامه برای جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال است و از طریق سامانه و سایت راه‌اندازی خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری اطلاعات دانش‌آموزان، دانشجویان و سربازان دانست، و افزود: ما باید بدانیم جوانان ما در تمامی اقشار چه انتظارات، کارها و برنامه‌هایی را از دستگاه‌های مربوط به ساماندهی اوقات فراغت دارند.

وی در پایان اظهار داشت: در سال ۹۴ بیش از ۴۷ هزار نوجوان در بحث اوقات فراغت ساماندهی شدند و این آمار در سال ۹۵ به ۶۰ هزار نفر رسید که امیدواریم در سالجاری این تعداد با هدف‌تر و منسجم‌تر افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز