خبرگزاری کار ایران

بیگلری خبر داد:

گازرسانی به 9 روستای بانه

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۶۲۰

نماینده مردم سقز و بانه از موافقت با پروژه گازرسانی به 9 روستای بانه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن بیگلری با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر 137 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان بانه وجود دارد که قابلیت گازرسانی دارند. 116 روستا از این تعداد هم اکنون از نعمت گاز برخوردارند و عملیات گاز کشی به سه روستای بانوان، کنده سوره و بلکه نیز در دست اجراست.

نماینده مردم سقز و بانه تصریح کرد: بر این اساس درصد نفوذ گاز در  روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان بانه در حال حاضر 85 در صد است.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم برای اجرای گازکشی به 9 روستای دیگر بانه انجام شده  که با اجرای این پروژه ها ضریب نفوذ گاز شهرستان بانه در روستاهای این شهرستان به بالای 90 درصد خواهد رسید.

بیگلری یادآور شد: این در حالی  است که میانگین بهره مندی روستاهای استان در سایر شهرستان ها 77 درصد است. مکاتباتی هم برای اجرای پروژه گازرسانی به بیست روستای دیگر و کوخ‌هایی که در مسیر خط انتقال گاز  قرار گرفته‌اند با وزارت گاز انجام شده و این موضوع در دست بررسی است.

بیگلری با بیان اینکه شهرستان  بانه یک شهر مرزی است، افزود: اجرای پروژه گاز رسانی به روستاهای این شهرستان علی‌رغم اینکه نقش مهمی در محرومیت‌زدایی دارد به عمران و توسعه روستاها و  در نتیجه ایجاد امنیت پایدار نیز کمک بسزایی می کند.

وی گفت: برای کاهش گاز بها و برگرداندن بانه به اقلیم 1 با وزیر  نفت مکاتبه و رایزنی‌هایی  هم انجام شده که امیدواریم به نتایجی برسیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز