خبرگزاری کار ایران

احمدی مطرح کرد:

ایجاد اشتغال مولد و پایدار از اهداف مهم اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۵۲۱

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار یکی از اهداف مهم و اصلی اجرای این طرح ملی در سطح استان کردستان است.

به گزارش ایلنا، سید جمیل احمدی امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری تشکیل شد ضمن تبیین طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار یکی از اهداف مهم و اصلی اجرای این طرح ملی در سطح استان کردستان است.

 وی اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار مطابق با فناوری‌های روز اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: استمرار و تثبیت مشاغل موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خانگی و سنتی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی و نیز برای استفاده ازظرفیت‌های آموزشی موجود در محیط‌های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

احمدی خاطرنشان کرد: این طرح در 13 اردیبهشت سالجاری از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: مطابق ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه باید 382 هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی و محروم در سطح کشور ایجاد شود که بر این اساس 40 هزار فرصت شغلی در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی معادل با 4/11 درصد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به اهداف اجرای این طرح نیز گریزی زد و افزود: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده ‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی و کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند از اهداف اجرای این طرح است.

به گفته احمدی، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اهداف اجرای این طرح است. تعداد مهارت‌آموزان برای هر واحد مشمول به شرط وجود امکانات، تجهیزات، فضا و ایمنی کافی حداکثر 3 نفر بوده و مشخصات تمامی دوره‌های آموزشی باید در پورتال جامع آموزش سازمان درج و طرفین حق مطالبه هیچگونه وجهی بابت اجرای دوره آموزشی ندارند.

وی رعایت استانداردهای آموزش مهارتی، تکمیل و تحویل اسناد، مدارک و فرم‌های ارایه شده اداره کل را از وظایف استاد کار در این طرح عنوان کرد و اضافه کرد: معرفی مهارت‌آموز برای آزمون پایان دوره به مرکز، بلافاصله بعد از پایان دوره، همکاری با عوامل معرفی شده از طرف اداره کل و رعایت مفاد قرارداد آموزشی منعقد شده بین مربی استادکار و مهارت‌آموز از دیگر وظایف تعریف شده برای استادکاران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز