خبرگزاری کار ایران

سید جواد رضوی خبر داد:

کردستان میزبان گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۹۰۷

مدیرکل دفتر هماهنگی وساماندهی امور جوانان گفت: از دلایل اعطای میزبانی گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور به کردستان عملکرد مطلوب معاونت امور جوانان استان کردستان بوده است.

به گزارش ایلنا، سید جواد رضوی در پنجمین گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور که صبح امروز در سالن اجتماعات هتل جهانگردی سنندج آغاز شد، گفت: همه استان ها متقاضی میزبانی گرد همایی هستند اما استان کردستان مورد تاکید وزارت خانه و وزیر ورزش و جوانان است.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان تاکید زیادی بر توجه به استان های کم برخوردار دارد و چنین استان هایی را در اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه عملکرد معاونت امور جوانان کردستان مورد قبول قرار گرفته است، افزود: این میزبانی ها بر روی عملکرد استانداران و فرمانداران از نظر وزرات کشور مورد توجه قرار می گیرد.

رضوی گفت: در آخرین جلسه ای که در سال گذشته برگزار شده بود مصوب شد که استان ها اطلاعات مربوط به ستاد های شهرستانی استانی و کمیته های تخصصی خود را به ثبت برسانند که ۱۵ استان به صورت پایلوت با سرعت عمل خوبی این اطلاعات را به سازمان تحویل دادند.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: سازمان جوانان در سال ۴۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۵۷ به دلیل اتفاقات داخلی و جنگ فعالیت خود را متوقف کرد که در سال ۷۱ بازهم فعالیت خود را با عنوان شورا عالی جوانان از سر گرفت و در سال ۸۶ نیز در حوزه اختیارات معاون رئیس جمهور قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۸۹ این سازمان با سازمان تربیت بدنی ادغام شد و از سال ۹۱ نیز در ساختار تشکیلاتی وزارت ورزش و جوانان قرار دارد که بنا بر نظر نمایندگان در مجلس حوزه جوانان همراه با سه وزارت خانه دیگر در حال جدا سازی هستند.

رضوی گفت: سیاست گذاری، برنامه ریزی، اعمال هماهنگی های فرابخش، نظارت و ارزیابی از عملکرد دستگاهای مرتبط با امور جوانان از وظایف دبیر خانه ای شورا عالی جوانان است.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: نظارت بر مراکز تخصصی ازدواج، صدور اعتبار نامه بر فعالیت سازمان های مردم نهاد، توانمند سازی و نظارت بر عملکرد سمن ها، توجه به اوقات فراغت جوانان، و ظرفیت سازی در جهت توانمند سازی و تسهیل ازدواج جوانان نیز از وظایف اجرایی شورا عالی جوانان است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۲ تا پایان ۹۵ چهار هزار و۱۳۳ جلسه استانی شهرستانی و ملی برگزار کرده ایم که در سال ۹۵ هشت جلسه ملی، ۲۰۱ جلسه استانی و یک هزار و ۴۹۶ جلسه شهرستانی برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز