خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج مطرح کرد:

زمینه پژوهش را برای جوانان محقق و پژوهشگر مهیا کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۱۲۸

فرماندار شهرستان سنندج گفت: زمینه پژوهش را برای جوانان محقق و پژوهشگر مهیا کنیم تا آنها بتوانند در زمینه های فلسفه، علوم اجتماعی، آموزش‌های فنی و کار آفرینی تحقیق کنند.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم زارعی در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی کردستان افزود: انتظار می‌رود مسئولان ارتباط را در بین جوانان بیشتر کنند تا بخش مهمی از مشکل اشتغال در کشور و استان حل شود.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه مرکز رویان افتخار کشور است، اظهار داشت: زمینه پژوهش را برای جوانان محقق و پژوهشگر مهیا کنیم تا آنها بتوانند در زمینه‌های فلسفه ، علوم اجتماعی، آموزش‌های فنی و کارآفرینی تحقیق کنند.

زارعی با بیان اینکه اکنون جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و دانشگاهی در عرصه های ملی و بین المللی معرفی شده است، عنوان کرد: امید است بتوان این موفقیت ها و دستاوردها را در سطح استان کردستان نیز گسترش داده و تحولات مهمی در راستای توسعه علمی استان ایجاد کرد.

فرماندار سنندج با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی استان کردستان به یک غربالگری نیازمند است، بیان کرد: این نهاد انقلابی باید با بررسی عملکرد خود از گذشته تا به امروز بتواند با آسیب شناسی و شناسایی موانع انجام کار و فعالیت هایش، راه پیشرفت خود را بیش از پیش هموار کند تا بتواند به یک برند علمی در سطح استان تبدیل شود.

زارعی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند خلاء و ضعف ارتباط بین صنعت و دانشگاه را پر کند، عنوان کرد: حوزه پژوهش جهاددانشگاهی باید بتواند با بهره مندی از نیروهای متخصص و کارآمد خود در این راستا با انجام  تحقیقات و پژو هش های مورد نیاز استان وارد عمل شود که می طلبد سایر ارگانها و ادارات مرتبط در حوزه های مختلف مشارکت کافی را با جهاد دانشگاهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع و زیر ساخت‌های استان کردستان نیازمند گسترش و توسعه است افزود: در این راستا باید موفقیت ها و تجربیات سایر استانهای کشور را مدون و بومی سازی کرده و سرلوحه ی کار خود قرار دهیم.

فرماندار شهرستان سنندج در بخش دیگری از سخنان خود مدرک گرایی و نبود افراد متخصص را معضلی در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیازمند تربیت و آموزش تکنسین ، کارشناس و ارائه آموزش های فنی هستیم که جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش های کاربردی و موثر در حوزه های مختلف این خلاء را پر کند.

فرماندار سنندج گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان باید با بررسی عملکرد خود از گذشته تا به امروز بتواند با آسیب شناسی و شناسایی موانع انجام کار و فعالیت هایش، راه پیشرفت خود را بیش از پیش هموار کند تا به یک برند علمی در سطح استان تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز