خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری عنوان کرد:

پیش‌بینی 1700 میلیارد تومان مشارکت‌ مردمی در سال 96

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۱۵۸

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 96 حجم مشارکت‌های مردمی در زمینه کمک به مددجویان کمیته امداد به هزار و 700 میلیارد تومان برسد.

به گزارش ایلنا، علی‌ محمد ذوالفقاری در نشست تخصصی با شورای افتاء استان با بیان اینکه مشارکت خیران در سیاست‌ها و برنامه‌های کمیته امداد به ماندگاری خدمات این نهاد کمک می‌کند، افزود: ما به دنبال استفاده از ظرفیت کمک‌های خیران متخصص در زمینه رفع مشکلات مختلف مددجویان هستیم.

وی با بیان اینکه در هر شهر و منطقه‌ای مشارکت خیران بالاتر بوده سرعت محرومیت زدایی افزایش پیدا کرده است، گفت: اگر خیران متناسب با توانایی‌های اقتصادی و اجتماعی در کمک به محرومان مشارکت کنند سرعت پاسخگویی به نیازمندان و ارائه خدمات موثرتر خواهد شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه کمیته امداد شناخت کمی و کیفی دقیق از وضعیت فقر و نیاز محرومان در جامعه دارد، گفت: این نهاد آمادگی دارد تا متناسب با نوع نیت خیران به نیازمندان در مناطق مد نظر آنها  کمک‌ها را هزینه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این نهاد توسعه و هدایت کمک‌های خیران به سمت خدمات ماندگار است، افزود: بهره‌گیری از کمک‌های خیران در جهت تامین مسکن، اشتغال، ازدواج، درمان، آموزش، توانمند کردن مددجویان و رفع فقر آثار ماندگاری را در پی خواهد داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: بهره‌گیری از کمک‌های افراد متمکن درون خانواده‌ها می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای نیازمندان در زمینه رفع محرومیت باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شعائر و احکام دینی در افزایش مشارکت مردمی در زمینه محرومیت‌زدایی مهم است، عنوان کرد: علماء و روحانیان مناطق نقش ویژه و برجسته‌ای در زمینه توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح کشور دارند و حضور و همراهی علما در برنامه‌های کمیته امداد اعتماد اجتماعی جامعه نسبت به این نهاد را افزایش خواهد داد.

ذوالفقاری با اشاره به کمک های مردمی در سال گذشته اعلام کرد: هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته از کمک خیران جمع آوری شد که ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل صدقات،  ۴۰۰ میلیارد تومان از محل کمک به ایتام و سایر کمک ها از محل زکات،  جشن نیکوکاری، جشن عاطفه ها و مناسبت های مختلف بود.

وی با اعلام اینکه  هدفگذاری جمع آوری کمک‌های مردم در سال ۹۶،  هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، افزود: این کمک ها در کنار منابع دولتی صرف رفع نیازهای مختلف مددجویان به ویژه در زمینه اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان خواهد شد.

وی در پایان گفت: تلاش می کنیم با اطلاع رسانی شفاف و دقیق خدمات و عملکرد کمیته امداد، شاهد افزایش مشارکت خیران در زمینه کمک به نیازمندان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز