خبرگزاری کار ایران

ذکریایی‌نژاد خبر داد:

میزان خرید تضمینی گندم از مرز 285 هزار تن گذشت

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۵۷۸

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان کردستان از مرز 285 هزار تن گذشت.

به گزارش ایلنا، سید احمد ذکریایی‌نژاد با بیان این مطلب افزود: از آغاز خرید تضمینی گندم توسط 76 مرکز خرید شبکه تعاون روستایی استان تاکنون بالغ بر 285 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

وی گفت: این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل روند روبه کاهش داشته که در شهرستان‌های دیواندره، بیجار و سنندج این امر بسیار مشهود و قابل تامل است.

ذکریایی‌نژاد عنوان کرد: از این مقدار خرید  55 هزار تن به مقاصد داخل استان (سیلوها و کارخانه‌جات آردسازی)  و  44  هزار تن نیز به مقاصد خارج از استان با مجوز شرکت غله و خدمات بازرگانی حمل شده است. 

مدیر سازمان تعاون روستایی استان با اشاره به تلاش شبانه روزی پرسنل شبکه تعاون روستایی افزود : بیشترین خرید گندم مربوط به شهرستان  بیجار با  72 هزار تن که 25 درصد کل خرید شبکه تعاون روستایی استان را داراست و کمترین آن مربوط به شهرستان سروآباد با 307 تن است.

وی میزان خرید گندم در شهرستان‌های دیواندره 19 هزار تن، کامیاران 29 هزار تن، سنندج 12 هزار تن،  مریوان 2 هزار تن، بانه 3 هزار تن، سقز 48 هزار تن، دهگلان 45 هزار تن و قروه 58 هزار تن اعلام کرد.

همچنین ذکریایی‌نژاد درباره خرید تضمینی دانه روغنی (کلزا) اظهارکرد: تاکنون 1510  تن  کلزا در شهرستان از کلزاکاران استان خریداری که این میزان  خرید نسبت به سال گذشته 3  برابر رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز