خبرگزاری کار ایران

با همکاری ستاد فرماندهی نیروی دریایی؛

رشته‌های هنرستانی مرتبط با علوم‌دریایی در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۵۸۱

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با همکاری ستاد فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش، رشته‌های هنرستانی مرتبط با علوم دریایی در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، رشید قربانی در نشست هماهنگی بررسی زمینه‌های مشترک همکاری کارگروه ستاد فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش و آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست بررسی نحوه همکاری و ایجاد رشته‌های هنرستانی با همکاری نیروی دریایی است، گفت: باید شناخت دانش آموزان با این رشته افزایش یافته و به اشتغال آنان کمک کند.

 وی اولویت همکاری را راه‌اندازی رشته‌هایی دانست که دارای بازار کار بوده و با تاکید بر ضرورت علاقمندی دانش‌آموزان، تامین نیروی انسانی، تجهیزات و فضای مناسب را از ضرورت‌های اولیه راه‌اندازی رشته‌های هنرستانی عنوان کرد و اظهار داشت: زمینه راه‌اندازی این رشته‌ها در سنندج و شهرستان مریوان مهیا است.

 دریادار دوم ستاد شهرام ایرانی معاون آموزش و تربیت نیروی انسانی نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز در این نشست از انعقاد تفاهم با وزارت آموزش و پرورش و معاونت پژوهشی خبر داد و گفت: در حال حاضر 12 هنرستان دریایی در کشور زیر نظر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند.

 وی از فعالیت 18 دفتر و نمایندگی نیروی دریایی در استان‌ها خبر داد و با بیان اینکه این دفاتر در حال تکمیل است. جذب نیروی انسانی برای نیروی دریایی را یکی از اهداف عنوان کرد و نیروی دریایی در این راستا با توجه به سنخیت کار با ارگان‌های دریایی در ارتباط بوده و آموزش مدیران به عهده ماست.

 وی با بیان اینکه در استان‌هایی که با دریا مرتبط نیستند کارهای اولیه انجام و رشته‌های ساحلی تعریف شده, افزود: هر رشته‌ای که استان مد نظر داشته باشد از آنها حمایت می‌کنیم.

 دریادار ایرانی اولین پیشنهاد را راه‌اندازی رشته آتش‌نشانی دریایی عنوان کرد وگفت: این معاونت به‌منظور تامین مربی و ایجاد ظرفیت آمادگی کامل دارد.

در پایان این نشست مقرر شد 11 رشته دریایی به استان پیشنهاد و از بین 11 رشته چند رشته برای راه اندازی در استان انتخاب و مقدمات لازم برای ایجاد آنها فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز