خبرگزاری کار ایران

افزایش 11درصدی مصرف برق تیرماه به نسبت سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۱۴۴

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت:  مصرف برق استان در تیرماه سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته  حدود 11 درصدافزایش داشته است. 

به گزارش ایلنا، محمدمصطفی نجفیان در نشست شورای معاونین و میز خدمت شهرستان سنندج که باحضور معاونین و ،مدیران ارشد شرکت ومدیران توزیع برق سنندج برگزارشد، افزود: بر اساس آمار های موجود، مصرف برق استان کردستان در تیرماه سال 95 در حدود 193 هزار مگاوات ساعت بوده است که این رقم در تیرماه سال جاری به 214 هزار مگاوات رسیده است.

وی افزود کل مجموع مصرف برق استان در طول این 4 ماه اول نیز  از  629 هزار مگاوات ساعت در سال 95    به 687 هزار مگاوات ساعت در سال جاری  رسیده است که معادل 9 درصد رشد است.

نجفیان با اشاره به گرمای بی سابقه سال‌جاری تصریح کرد:  هر چند استفاده بی رویه از وسایل سرمایشی پرمصرف و برقی و افزایش مشترکان می تواند از دلایل مصرف زیاد برق در استان باشد،  امابه نظرمی رسد روند مصرف برق امسال منطقی نیست و باید مورد  بررسی قرار گیرد.

وی قیمت پایین انرژی برق را یکی ازعوامل افزایش روز افزون مصرف دانست وافزود: بررسی ومقایسه قیمت حامل های انرژی درکشورهای مختلف نشان می دهدکه درایران قیمت انرژی درسطح پایینی قرار دارد  وهمین موضوع منجربه عدم توجه به اهمیت انرژی و مصرف بی رویه آن شده است از این رو لازم است تمهیداتی به جهت رعایت اصول صرفه جویی ومدیریت مصرف اندیشیده شود.

نجفیان درادامه به کم شدن ظرفیت تولیدبرق ونیزکمبودمنابع مالی به جهت سرمایه گذاری درزمینه احداث نیروگاههای جدیداشاره کردوتصریح نمود: باتداوم روندکنونی مصرف برق دراستان درساعات اوج مصرف باکمبودواعمال خاموشی ناخواسته مواجه خواهیم شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج هم درادامه ضمن تشریح عملکرد واحدهای زیر مجموعه گفت: خوشبختانه با استقرار واحد میز خدمت در توزیع برق شهرستان سنندج فرایندارائه خدمت به مراجعین تسهیل و درخواستها و مراجعات با سرعت و دقت بیشتری مورد رسیدگی قرارمی گیرد و مواردی را که نیاز به بررسی بیشتری دارد به مراجع بالاتر جلسه میز خدمت حوزه ستاد باحضور مدیرعامل معاونین و مدیران شرکت ارجاع داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز