خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان :

۲۲۰ تعاون روستایی در کردستان فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۱۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بالغ بر 220 تعاونی فعال را در بخش تعاون روستایی در استان داریم که بیش از 65 درصد گندم استان توسط تعاون روستایی خریداری می شود.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری از برتری سازمان تعاون روستایی استان در مقایسه با تعاون روستایی سایر استانها خبر داد و افزود: بالغ بر 220 تعاونی فعال را در بخش تعاون روستایی در استان داریم که بیش از 65 درصد گندم استان توسط تعاون روستایی خریداری می شود.

وی اظهار داشت: ما در استان حدود 2 میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، در زمینه‌های مختلف(زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات، و .....) در سال تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد غالب استان کشاورزی است،  گفت: قریب به 30 در صد جمعیت استان روستایی و 70 در صد باقی‌مانده شهری اند، که به نوعی معیشت این 70 درصد هم وابسته به اقتصاد کشاورزی و روستایی است.

ذوالفقاری در بحث خرید توافقی محصولات کشاورزی هم عنوان کرد: با ورود سازمان تعاون روستایی در بحث خرید و بازار یابی انگور سیاه کردستان امیدواریم امسال بیش از پیش بر چرخه زندگی و اقتصاد کشاورزان استان تاثیر داشته باشیم.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: بعد از اصلاحات اراضی در کشور و انتقال زمین از مالکین به کشاورزان زارع مشکلی در کشور در بحث مدیریت تولید، مدیریت تامین نهاده ها و مدیریت بازار محصولات کشاورزی به وجود آمد که می توانست زمینه ساز بروز مشکلات اصلی در بحث کشاورزی باشد، ولی خوشبختانه سازمان تعاون روستایی در کشور این مشکل را حل کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ما سالانه حدود 300 هزار تن انواع انگور را  در استان تولید می کنیم افزود: انگور سیاه کردستان، انگوری ارگانیک و طبیعی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز