خبرگزاری کار ایران

پنتی مکمین:

رفع موانع راهکاری برای شتاب دهی به سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۰۴۲

فرماندار ایالتی ساووی جنوبی فنلاند گفت: برای پیشبرد امور رفع موانع راهکاری برای شتاب دهی به سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنتی مکمین امروز در همایش تجاری اتاق‌های بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند و سنندج، گفت: همکاری و تعاملات در راستای شناسایی فرصت‌ها و به اشتراک گذاشتن فناوری و دانش برای دو طرف انجام می پذیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل فعالان اقتصادی موانع بازار است، افزود: حمایت از فعالان حوزه اقتصادی برای سرمایه گذاری در راستای رفع موانع از جمله اهداف اتاق بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند است.

مکمین اظهار داشت: عمده فعالیت اقتصادی در فنلاند بر محور رفاه اجتماعی وسلامت و آموزش نیز می‌چرخد و از آنجا که مساحت بیشتر این منطقه را آب فراگرفته برای سرمایه‌گذاری در دیگر نقاط برای بهره مندی از پتانسیل های دیگر آمادگی کامل وجود دارد.

فرماندار ایالتی ساووی جنوبی فنلاند وجود جنگل و درخت‌های وسیع در فنلاند را دیگر مزیت مهم برشمرد و گفت: فعالیت‌های ویژه‌ای برای نگه‌داری جنگل‌ها و حراست از محیط زیست و تولید محصولات با کیفیت صورت گرفته و کشور در این زمینه آماده انتقال فناودی به دیگر نقاط را دارد.

وی آموزش متعالی در سطح های متفاوت را دیگر سرمایه کشور نام برد و افزود: در راستای انتقال فناوری آماده همکاری مشترک در زمینه آموزش با دانشگاه ها و مراکز آموزشی دیگر با منافع مشترک هستیم.

فرماندار ایالتی ساووی جنوبی فنلاند عنوان کرد: در حال بررسی چگونگی فرایند فعالیت سرمایه‌گذاری و انطباق استانداردها در کشور و رفع موانع در راستای تسهیل امور برای سرمایه‌گذاران تلاش می کنیم.

مکمین گفت: هدف ما ارتباطی فراتر از ارتباط با کشور های نزدیک است پس مسافت و موانع در ایجاد ارتباط اقتصادی نمی تواند مانع از تصمیم سرمایه گذاری شود.

وی موانع سرمایه‌گذاری در جهان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: افزون بر ایران موانع در بازار های جهانی نمود و عینیت دارد اما رسالت ایجاب می کند موانع را شناسایی و برای رفع آن راه حلی اتخاذ شود.

در ادامه نیز رئیس اتاق ساووی جنوبی فنلاند گفت: در حال حاضر مذاکراتی بین دو اتاق برای امضای تفاهم نامه در راستای گشایش روابط دو جانبه هستیم.

مارکو کاپریانی اظهار داشت: اتاق بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند در بین‌المللی سازی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی پیشگام است و برای ورود و انجام سرمایه گذاری در حال تمرکز  بر روی وجه اشتراکات هستیم.

تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی سنندج و اتاق بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز