خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کردستان خبر داد:

۱۵۰۵ نفر از مددجویان زندان‌های کردستان در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۴۳

مدیرکل زندان های استان کردستان از شرکت ۱۵۰۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی در جلسه کمیته اشتغال زندان‌های کردستان، گفت: بسیاری از مددجویانی که در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند به دلیل عدم اشتغال و درآمد کافی مرتکب جرم شده و روانه این مراکز شده‌اند که این موضوع به عنوان یک آسیب اجتماعی اهمیت توجه به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در مدت زمان تحمل حبس را آشکار می‌سازد.  

ابراهیمی آمار بازگشت مجدد به زندان را یکی از آیتم های مهم در ارزیابی میزان اثربخشی برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها دانست و بیان داشت: بر کسی پوشیده نیست که معضل بیکاری یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه است که چنانچه زندان‌ها بتوانند برنامه های اصلاح و تربیتی خصوصا فعالیت های حرفه آموزی را به درستی در خصوص مددجویان اجرا کنند دیگر شاهد بازگشت مجدد این افراد به زندان نخواهیم‌بود.

مدیرکل زندان‌های کردستان از برنامه ریزی های صورت گرفته جهت توسعه رشته های جدید فنی و حرفه ای در زندان‌های این استان خبر داد و در این باره گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که میان زندان‌ها و مراکز فنی و حرفه ای استان وجود دارد همواره شاهد گسترش برنامه های اشتغالزایی و حرفه آموزی در این مراکز هستیم که در همین راستا با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک مددجویان زندان‌های استان تحت آموزش رشته های جدید فنی و حرفه ای قرار خواهند گرفت.  

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در جمع روسای زندان‌های کردستان از شرکت 1505 نفر از مددجویان زندان‌های استان در آزمون های فنی و حرفه ای و صنایع دستی در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 1127 نفر معادل 75 درصد از شرکت کنندگان پس از بررسی نتایج آزمون حدنصاب لازم را کسب و برای آنان گواهینامه های معتبر فنی و حرفه ای صادر گردید.  

ابراهیمی از محقق شدن تعهدات زندانهای استان در حوزه حرفه آموزی زندانیان سخن به میان آورد و بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی هایی که در ابتدای سال صورت گرفت مراکز اصلاحی و تربیتی استان می بایست تعدادی از مددجویان را با شرکت دادن در کلاس های فنی و حرفه ای دارای مهارت می کردند که خوشبختانه آمارها حاکی از این است که تعداد زندانیانی که در 6 ماهه اول سال جاری دارای مهارت شدند بیشتر از تعهدی است که در ابتدای سال پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز