خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

بیش از ۳۳ میلیارد تومان اعتبار سهم مشاغل خانگی در کردستان است

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۹۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سهم اعتبارات مشاغل خرد خانگی استان ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در راستای اشتغالزایی تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد رشیدی روز سه‌شنبه در نشست با نماینده ولی فقیه و با حضور مشاور وزیر کار در امور فرهنگی و روحانیون در سنندج، افزود: با وجود اینکه کردستان سرشار از ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی توانمند است اما با معضلی چون بیکاری دست و پنجه نرم می کند که نیازمند نگاه و توجه بیشتر مسئولان دارد.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب بسته اشتغال فراگیر که شامل طرح تکاپو و روستا تعاون و کار آموزی در محیط واقعی کار و نیز کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی تصویب و تعیین شده که انتظار می رود سهم ۷۰۰ میلیارد تومانی استان در راستای اشتغالزایی تخصیص داده شود.

رشیدی سهم اعتبارات روستایی استان را از ۱۰ هزار میلیارد تومان ۳۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور برای اشتغال کارورزی لحاظ شده که سهم استان کردستان ۵ هزار نفر برآورد شده که تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کردند.

مدیرکل اداره کار کردستان خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات مشاغل خرد خانگی استان ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در راستای اشتغالزایی برآورد شده است.

رشیدی به برخی از ظرفیت های استان نیز گریزی زد و گفت: بهره برداری از ۹ سد و کسب رتبه ۱۸ و ۲ کشوری در کشت آبی و دیم و تامین ۴ درصد کنسانتره آهن کشور در کردستان و نیز ظرفیت های زیاد گردشگری گوشه‌های کوچکی از ظرفیت های کردستان به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز