خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان:

تشدید اقدامات کنترلی و جلوگیری از شیوع بیماری فوق حاد پرندگان در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۲۶۰

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: با توجه به احتمال وقوع بیماری‌های‌فوق حاد تنفسی طیور در برخی از نقاط کشور در واحدهای مرغداری، تشدید اقدام‌های کنترلی، پیشگیرانه و بهداشتی قرنطینه ای و اتخاذ اعمال امنیت زیستی در کشتارگاه‌های استان در دستورکار دامپزشکی استان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، ناصر مخدوم با بیان این مطلب گفت: با توجه به احتمال وقوع بیماری های فوق حاد تنفسی طیور در برخی از نقاط کشور و نظر به اهمیت اقدام به موقع و اتخاذ تدابیر ایمنی در واحدهای مرغداری، تشدید اقدام های کنترلی، پیشگیرانه و بهداشتی قرنطینه ای و اتخاذ اعمال امنیت زیستی در کشتارگاه‌های استان در دستور کار دامپزشکی استان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با سازماندهی و برقراری اکیپ های ناظر دولتی در تمامی کشتار گاه های استان بازرسی ها و نظارت های مستمر مقررات قرنطینه ای و امنیت زیستی از قبیل کنترل تردد و نظارت بر ضد عفونی و شستشوی خودروهای حامل مرغ زنده و نظارت بر ضد عفونی و شستشوی تجهیزات کشتارگاهی مرتباً اقدام می شود.

مخدوم افزود: اداره کل دامپزشکی کردستان همچون گذشته و بصورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل نظارت کامل خود را بر روند تولید و توزیع گوشت مرغ و تخم مرغ اعمال نموده و هموطنان می توانند فرآورده های خام دامی را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

گفتنی است، استان کردستان در حال حاضر دارای 5 کشتارگاه صنعتی بوده که در راستای اطمینان خاطر مصرف کنندگان انواع فرآورده های خام دامی نظارت های مستمر و شبانه روزی توسط ناظرین بهداشتی شبکه های دامپزشکی استان در استحصال مرغ کشتاری انجام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز