خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان:

دانشگاه کردستان در حفظ و صیانت از فرهنگ بی‌بدیل است

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۹۰۲

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان، با تأکید بر نقش فرهنگ در توسعه، گفت: برگزاری سمینار «گزارش فصل اول کاوش گورستان اشکانی زردویان مریوان» تلاشی شایسته در راستای صیانت از میراث فرهنگی معنوی است.

به گزارش ایلنا، امید قادرزاده در سمینار «گزارش فصل اول کاوش گورستان اشکانی زردویان مریوان» که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نشست «گزارش فصل اول کاوش گورستان اشکانی زردویان مریوان» به همت پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان با همکاری بنیاد ایران شناسی شعبه استان کردستان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این نشست با هدف معرفی و شناساندن دستاوردها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های باستان‌شناسی استان کردستان برگزار می‌شود، افزود: امید است برگزاری چنین نشست‌هایی سرآغازی برای حرکت به سوی راه‌اندازی رشته باستان‌شناسی به عنوان یک رشته اساسی و استراتژی در دانشگاه کردستان باشد.

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان، فرهنگ را محور اساسی توسعه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در دانشگاه کردستان به طور عام و در دانشکده هنر و معماری و پژوهشکده کردستان‌شناسی به طور خاص، تلاش بر صیانت و حفاظت از این میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم که میراث فرهنگی می‌تواند محوری باشد برای توسعه کردستان، خاطر نشان کرد: یکی از زیباترین مسیرهای نیل به این هدف بهره‌مندی از تجارب جهانی و کمک گرفتن از آن در راستای حفظ و گرامیداشت میراث معنوی و فرهنگی است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در پایان نشست خبر داد و یادآور شد: در قالب نشست تخصصی «فصل اول گزارش کاوش گورستان اشکانی زردویان مریوان» پنلی تخصصی با حضور پروفسور الکساندر توروس استاد باستان‌شناسی ایران و ایران‌شناسی و دکتر امیر ساعدموچشی و آقای محمد معصومیان ارائه می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز