خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان:

تنها ۱۵ درصد هزینه‌های تأمین و انتقال آب در حواشی شهرها از مشترکان دریافت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۳۵۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: ۸۵ درصد هزینه های تأمین، تصفیه و انتقال آب به نواحی منفصل شهری در شهرهای استان از سوی شرکت پرداخت می شود و ۱۵ درصد مابقی از مردم ساکن در این نقاط دریافت می شود.

به‌گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با بیان این‌مطلب‌ گفت: شرکت آبفا کردستان همواره نسبت به ارائه خدمات شایسته به شهروندان تلاش می‌کند و در راستای ماده ۱۱ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب و به دلیل سکونت بخش مهمی از مردم در حاشیه شهرها ضمن آنکه خود را مکلف به رعایت ضوابط و آئین نامه ها و مقررات می دانیم، می کوشیم تا خدمات خود را در دو حوزه آب و فاضلاب به ساکنان و شهروندان نقاط موسوم به حاشیه در شهرهای استان تعمیم دهیم.

وی پیرامون نرخ واگذاری انشعابات و آب بها گفت: در این زمینه هرگونه افزایش یا کاهش قیمت‌ها بر اساس ضوابط و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت نیرو انجام می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در مجلس شورای اسلامی در خردادماه جاری و ابلاغ آن گفت: قانونگذاران به این نتیجه رسیده اند که با توجه به جمیع جهات، خدمات موقتی در این حوزه ها به ساخت و سازهای غیرمجاز ارائه شود و در مقابل ادارات ذیربط از جمله شهرداریها نیز مکلفند طی ۳ سال این قبیل ساخت وسازها را تعیین تکلیف کنند.

گفتنی است قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در راستای اجرای اصل یکصدوبیست وسوم قانون اساسی در تاریخ ۱۰/۳/۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تأئید شورای نگهبان، جهت اجرا ابلاغ شده است.

همچنین طبق ماده ۱۱ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، با توجه به رشد جمعیت شهرها و نیاز به توسعه تأسیسات و توجه به این موضوع که حقوق اشتراک و انشعاب دریافتی از مشترکین جدید‌ و همچنین میزان سرمایه‌ گذاریهای دولت در امر توسعه تأسیسات آب و فاضلاب تکافوی میزان سرمایه ‌گذاری لازم جهت گسترش تأسیسات را‌ نمی‌نماید، اجازه داده می‌شود مبلغی وصول و صرف هزینه ‌های سرمایه ‌گذاری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز