خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی مطرح شد؛

همکاری مشترک کمیته امداد و خبرنگاران کردستان برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۷۶۱

در نشست هم اندیشی مدیرکل کمیته امداد و اهالی رسانه های جمعی کردستان بر همکاری مشترک برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تاکید شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمد رسول شیخی‌زاده روز سه‌شنبه در هم‌اندیشی و نشست با اهالی رسانه‌های‌جمعی کردستان ضمن تسلیت به خانواده های داغدار و مصیبت زده زلزله کرمانشاه از آمادگی کمیته امداد برای کمک به زلزله زدگان خبر داد و گفت: برپایی پایگاه های کمک رسان در سطح هر شهرستان در راستای جمع آوری کمک‌های مردمی و نیز ورود و حضور خیرین هر شهرستان برای مشارکت در این مهم از جمله راهبرد و رویکرد انجام شده امداد است.

وی اظهار داشت: مقوله اعتمادسازی عموم مردم جهت مشارکت و یاری رساندن به زلزله زدگان در این بازه حساس زمانی امری ضروری است که بایستی با شفاف سازی بیشتر جامعه را به امداد وسیع تر فراخوانیم.

شیخی‌زاده نقش‌رسانه‌ها و معتمدین مردم همچون‌هنرمندان و صاحبان ایده و نظر را در جلب مشارکت عمومی مهم ارزیابی کرد و گفت:حضور این قشر در اعتمادسازی مردم به حمابت از زلزله زدگان موثر واقع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: در همین راستا نصب و راه اندازی پوستر و بنری تحت عنوان پایگاه جمع آوری کمک های کمیته امداد و خبرنگاران  شکل می گیرد و نیز گروهی از خبرنگاران همراه با محموله ها به مناطق زلزله زده اعزام خواهند شد.

شیخی زاده در بخش دیگری از صحبت های خود به کل اعتبار پیش بینی شده امداد در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، حدود ۱۹۱ میلیارد تومان آن مربوط به منابع عمومی دولتی و ۲۰ میلیارد تومان هم شامل منابع اختصاصی است.

وی تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عمده مددجویان که دارای بیماری‌های صعب العلاج هستند تحت پوشش این بخش خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان به وجوهات و کمک های مردمی هم اشاره کرد و گفت: طی هفت ماهه امسال ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط مردم تامین و تحقق یافته که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از صدقات بود و مابقی هم در جشن عاطفه ها و عید قربان گرد آوری شده است.

در این نشست نیز تعدادی از خبرنگاران به ارائه راهکار و پیشنهاد برای مشارکت بیشتر مردم به زلزله زدگان کرمانشاه پرداختند.

مباحثی چون همراهی هنرمندان و حضور مستمر اهالی رسانه و مانور و دعوت بیشتر مردم به تهیه اقلام ضروری و همچنین  راه اندازی پایگاه مشترک امداد و رسانه در سطح شهر نیز در این نشست میان خبرنگاران و مدیرکل کمیته امداد مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز