خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز کردستان عنوان کرد:

گازرسانی به روستاهای استان کردستان با اجرای بند «ق»قانون بودجه

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۰۹۴

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص اجرای بند "ق" در استان کردستان گفت : اجرای بند "ق" در راستای پیشرفت خدمت رسانی وسیعی به مردم استان کردستان و بهره مندی تعداد روستاهای بیشتری از نعمت گاز طبیعی بسیار موثر بوده است.

به گزارش ایلنا، احمد فعله‌گری در راستای اجرای این بند از قانون گفت: اجرای بند «ق» قانون بودجه با هدف تسریع در روند گازرسانی به روستاهای کشور جهش بزرگی برای زیر ساخت‌های اساسی و اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در کشور است. پس از ابلاغ بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 از سوی دولت تدبیر و امید به وزارت نفت، طرح‌های گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار کشور در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های گازرسانی به روستاها علاوه بر توسعه اقتصاد کشور می توان به برخورداری بیش از 90 درصدی جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی و جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوختهای فسیلی و صرفه جویی از مصرف سالانه 3 میلیارد نفت سفید و 5/1 میلیون تن گاز مایع و در نتیجه کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.                                                 

این مقام مسئول اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی شرکت گاز استان کردستان با اجرای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه 44000 خانوار فاقد گاز تا پایان برنامه ششم توسعه و با اعتبار 2480 میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار می شوند.                                                                                     

وی یادآور شد: هم اکنون 9/99 درصد جمعیت شهری و 6/79%درصد جمعیت روستایی و 94% از جمعیت کل استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با توجه به روند مثبت گازرسانی به همه شهرها و روستاهای کشور از محل اعتبار بند «ق» انتظار می رود تا پایان برنامه ششم توسعه 5/99 درصد از جمعیت کل استان تحت پوشش شبکه گاز قرار گیرند از طرفی اجرای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه زمینه را برای توسعه خطوط انتقال و گازرسانی به تعداد زیادی از شهرها و روستاها فراهم می نماید .                                      

فعله گری اظهار داشت : خط لوله  56 اینچ و نهم سراسری که حد فاصل شهرهای دهگلان تا  میاندوآب به طول 230 کیلومتر تعریف و در قالب دو قطعه 123 و 107 کیلومتری عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است ظرفیت 110میلیون متر مکعب گاز در روز را دارا بوده و علاوه بر افزودن توان صادراتی کشور ، گازرسانی به مناطق فاقد گاز میسر وبستر تامین پایدار گاز استان کردستان خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز