خبرگزاری کار ایران

کارگاه آموزشی آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۹۰

کارگاه آموزشی دو روزه آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و آشنایی با آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله، (استاندارد 2800) در استانداری کردستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل شهری و شوراهای استانداری روز یکشنبه در این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: با توجه به وقوع حوادثی چون زلزله اخیر کرمانشاه، برگزاری این قبیل کارگاه ها یک ضرورت به شمار می رود.

جمشید اسدی افزود: در این کارگاه آموزشی شهرداران، روسای شوراهای شهرهای استان و مسئولان فنی و اعضای شورای استان و کارشناسان فرمانداری حضور دارند.

وی با بیان اینکه شهرداریها، شوراها و نظام مهندسی در موضوع ساخت و ساز ذیمدخل هستند، گفت: خروجی این کارگاه باید فراگیری آموزش های لازم و پاسخ متقن به چرایی دلایل وقوع زلزله باشد.

اسدی تاکید کرد: باید از نتایج این حوادث برای  فعالیت‌ها استفاده شود، و مقررات 20 گانه و آیین نامه 2800 بکارگیری شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان خاطرنشان کرد: همه در مقابل جان و مال مردم مسئولیم، اما به دلیل عدم تجربه زلزله و نبود فرهنگسازی میان عامه مردم برای ساخت و ساز اصولی در این زمینه مشکل داریم.

وی در پایان افزود: خروجی این کارگاه باید ارتقای علم و دانش و آموزش آمادگی های لازم برای مقابله با مخاطرات طبیعی و حفظ جان و جلوگیری از تلفات باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز