خبرگزاری کار ایران

علی محمد مرادی عنوان کرد:

انتقال آب سدهای آزاد و ژاوه استان کردستان به همدان منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۷۶

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب سدهای آزاد و ژاوه استان کردستان به همدان منطقی نیست.

به گزارش ایلنا، علی محمد مرادی با بیان این مطلب افزود: انتقال آب سدهای آزاد و ژاوه استان کردستان به همدان منطقی نیست چرا که بعضی از شهرهای کردستان خود با کمبود جدی آب مواجه هستند.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه از  تمامی ظرفیت های قانونی در راستای تامین آب شرب و کشاورزی برای تمامی شهرستان های استان کردستان استفاده می‌کنیم اما هنوز تامین آب شرب و کشاورزی برای دو شهرستان قروه و دهگلان به دلیل نیاز جدی آنها یکی از اولویت های اصلی ماست.

مرادی ضمن اشاره به ظرفیت های استان کردستان در بخش کشاورزی و لزوم بهره برداری از این ظرفیت ها، بیان‌کرد: من شخصا اعتقاد دارم که توسعه بخش کشاورزی می‌تواند باعث توسعه پایدار استان شود و در همین راستا کمیسیون کشاورزی را به این خاطر انتخاب کردم که مردمی که به من رأی دادند کشاورز هستند که به این طریق می توانم به مردم کمک کنم.

 نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان،  در ادامه از ایجاد قانونی در برنامه ششم توسعه برای تأمین آب شرب شهرستان قروه خبر داد و اظهار داشت: تخصیص آب شرب قروه و دهگلان صورت گرفته و به دنبال لحاظ کردن ردیف بودجه برای انتقال آب به این دو شهرستان هستیم تا هر چه سریعتر دغدغه های مردم در این بخش رفع شود.

مرادی به تقسیم ناعادلانه آب کردستان به استان های همجوار در دوره های قبل اشاره کرد و بیان داشت: اگر در دوره های قبل در مجلس از انتقال و تقسیم آب استان کردستان دفاع می شد و اقدام لازم صورت گرفته بود اکنون به این بحران کم آبی دچار نمی شدیم.

وی تامین آب استان همدان از محل دو سد آزاد و ژاوه استان کردستان را غیر اصولی دانست و گفت: با توجه به اینکه وضعیت تامین آب در این شهرستان به یکی از چالش های اصلی تبدیل شده باید برای رفع این چالش برنامه ریزی اصولی  صورت گیرد.

مرادی سرانه بیکاری در سطح کشور را ۱۲ درصد خواند و افزود: متاسفانه میزان بیکاری در استان کردستان ۲۴ درصد است که سعی ما براین است که میانگین بیکاری در استان کردستان را کاهش دهیم و در همین راستا بهره برداری از تمامی ظرفیت های در اختیار و تلاش بیشتر ادارات و سازمان های دولتی ضروری است.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خواستار بهره برداری از ظرفیت های بخش تعاون برای ایجاد اشتغال در استان کردستان شد و گفت: وضعیت صنعت و تعاونی‌ها در سطح شهرستان قروه و سایر نقاط استان کردستان خوب نیست و توانمندی های این دو بخش در سطح استان هدر می رود.

وی گفت: نیاز است که ادارات و سازمان های دولتی متولی دو بخش صنعت و تعاونی در شهرستان قروه و سایر شهرستان های استان کردستان با جدیت هر چه تمامتر مشکلات و مسائل این دو بخش را مورد بحث و بررسی قرار دهند و زمینه برای رفع مشکلات را فراهم کنند.

مرادی از تصویب ایجاد کارخانه زنجیره فولاد کردستان در منطقه قروه و دهگلان خبر داد و افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته به زودی ساخت این مجموعه تولیدی و صنعتی در شهرستان آغاز می شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان با اشاره به لزوم تلاش برای رفع مشکلات مردم استان کردستان در تمامی بخش ها، افزود: نیاز است که مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان کردستان با تلاش و جدیت بیشتری مسائل و مشکلات این استان را رصد کرده و برای رفع آنها برنامه ریزی مستمر و منظمی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز