خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۱ درصدی مبادلات مرزی کردستان در ۸ماهه سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۰۷۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کل مبادلات استان در هشت ماه سال جاری حدود 2 هزار و 126 تن به ارزش 3 هزار و 604 میلیون دلار است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 25 درصد و به لحاظ ارزشی 41 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد، با عنوان این مطلب که ترانزیت داخلی به معنای واردات ترخیص قطعی نشده در گمرکات استان است، اظهار کرد: کالایی که با عنوان ترانزیت از کشور عبور می‌کند جزء واردات و صادرات قطعی محسوب نمی‌شود و از پرداخت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض معاف است.

وی گفت: کل صادرات استان کردستان در هشت ماهه امسال 237 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد دارد در حالی که در صادرات کل کشور کاهش داشته‌ایم.

دره وزمی تصریح کرد: کل مبادلات استان منتهی به هشت ماهه سال جاری حدود 2 هزار و 126 تن به ارزش 3 هزار و 604 میلیون دلار است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 25 درصد و به لحاظ ارزشی 41 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه با اشاره به اینکه تخفیف مالیاتی شامل همه کالاها نمی‌شود، گفت: اینکه کالاهای دیگری هم مشمول این تخفیف مالیاتی قرار بگیرد دست سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست.

دره وزمی عنوان کرد: نماینده مردم مریوان و سروآباد نیز در این راستا پیگیری‌هایی انجام داده و به نظر می‌رسد باید مکاتباتی برای تکمیل کار از سوی تیم اقتصادی استانداری انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی باید مکلف شود که کارت بازرگانی خود را در استان صادر کند، گفت: برای همه شرکت‌هایی که در استان کردستان تولید می‌کنند باید صدور کارت بازرگانی و فرآیند صادراتی محصولات آنها در استان انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به وارد کردن ماشین‌آلات پروژه‌های در دست اجرای استان نیز گریزی زد و گفت: این کار هزینه‌های اضافی را از دوش صاحبان تولید و سرمایه‌گذاران کم می‌کند.

دره وزمی تسهیل در مبادلات مرزی به منظور تقویت این حوزه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: حذف ایستگاه‌های اضافی در مرز باشماق حرف خوبی است، اما کلی است و باید خارج از رودربایستی ایستگاه‌های اضافی در آن مرز را عنوان کنید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز