خبرگزاری کار ایران

فرماندار قروه مطرح کرد:

شهرکهای کشاورزی زمینه توسعه کشاورزی و بستر اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۵۲۳

فرماندار قروه گفت: ایجاد شهرک کشاورزی باعث توسعه، تنوع بخشی و گسترش فعالیت های مکمل تولیدی، اقتصادی و استقرار صنایع تبدیلی و کمک به اشتغال پایدار است.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی در نشست با اعضای خانه کشاورز اظهار کرد: ایجاد این نوع شهرک‌ها از برنامه های وزرات جهاد کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه زیرساخت های کشاورزی، ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

وی ضمن تاکید به برخورد صادقانه با کشاورزان،خواستار پیگیری اعضای خانه کشاورز و نمایندگان کشاورزان برای بهره‌مندی شهرستان از طرح احداث شهرک کشاورزی شد.

کولانی از قول مساعد معاون وزیر جهاد کشاورزی در تخصیص اعتبارات لازم برای لایروبی قنوات این شهرستان و بخش دلبران خبر داد.

وی با اشاره به تسهیلات ابلاغ شده با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی، از اعضای خانه کشاورز خواست اطلاع رسانی دقیق به روستاییان و کشاورزان برای بهره مندی و جذب این منابع را در اولویت قرار دهند.

کولانی از مدیران مربوط به بخش کشاورزی خواست با کشاورزان صادق باشند و با ایجاد ارتباط صمیمی، اعتماد سازی کنند و تلاش های جدی‌تری داشته‌باشند تا بتوانیم مشکلات بخش کشاورزی را به عنوان یکی از قطب های مهم توسعه شهرستان و استان بر طرف کنیم.

نماینده کشاورزان قروه‌ای نیز در این نشست با اشاره به مشکلات اصلی این بخش گفت: عدم پرداخت خسارت بیمه براساس مقدار توافق شده، تداخل زمین‌های کشاورزی به دلیل قدیمی بودن نقشه‌ها، درخواست برای حضور کارشناسان جهت نقشه برداری از اراضی کشاورزی و سود بالای وام های بخش کشاورزی را از جمله این مشکلات دانست.

احمد قبادی هزینه بالای برقی کردن چاه‌های آب کشاورزی، لایروبی قنوات منطقه، مشکل امور آب برای صدور مجوز حفر چاه برای گاوداری و دامداری صنعتی، باطل شدن سهمیه سوخت تراکتورداران و آزاد فروشی سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت را از دیگر مشکلات این بخش اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی قروه نیز در راستای پاسخگویی به کشاورزان گفت: در بحث لایروبی قنوات 6 میلیارد و 200 میلیون ریال در بودجه سال جاری اختصاص داده شده است ولی انجام این کار مستلزم تامین و تخصیص اعتبار است.

خلیل فعله گری در خصوص مشکل سهمیه سوخت با اشاره به افزایش یک میلیون لیتری این سهمیه تاکید کرد: 21 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت سهمیه کشاورزان است که با توجه به چهار هزار و 100 دستگاه تراکتور این مقدار جوابگوی نیازها نیست که تلاش شده تا سهمیه را دوباره افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکل رفع تداخل زمین های کشاورزی افزود: تداخل زمین‌های کشاورزی 6 روستای دزج، سرتیپ آباد، سو تپه، شکوه آباد، تازه آباد و قاسم آباد انجام شده و 2 روستا نیز در حال انجام است.

به گفته وی، با توجه به اختصاص بودجه چهار میلیارد ریالی در این خصوص تلاش شده پس از جذب اعتبار، مشکل سایر روستاهای دارای تداخل نیز حل شود.

مدیر جهاد کشاورزی قروه با اشاره به اینکه که این شهرستان با جذب 5/30 درصد تسهیلات خرید تراکتور رتبه اول استان را دارد، یادآور شد: با اطلاع رسانی در مورد تسهیلات اشتغالزایی روستایی و ایجاد شهرک کشاورزی به کشاورزان سعی می کنیم آنها از این تسهیلات هر بخش به صورت منصفانه بهره مند شوند.

در این نشست تعدادی از کشاورزان به بیان مشکلات خود پرداختند و کولانی فرماندار قروه نیز دستور بررسی مشکلات اعلام شده را به دستگاه های مرتبط دادند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز