خبرگزاری کار ایران

ربیعی در افتتاح مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان:

توانمندسازی مهارتی دانشجویان پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۱۹۹

در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کردستان مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان (SCD) دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سقز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در آئین افتتاح مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان، با اشاره به مباحث مطرح شده در شورای عالی اشتغال بیان داشت: در شورای عالی اشتغال مصوب شد که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای بدست آوردن فرصت‌های شغلی باید حداقل یکی از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه‌ها کسب کنند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: براساس مطالعات انجام شده در برخی از استان‌ها مشخص شد که متاسفانه در مراکز آموزش عالی ارائه رشته‌های دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های شغلی آن منطقه کمتر از 20% است و بر همین اساس طرحی با همکاری وزارت آموزش عالی به نام طرح توسعه شایستگی‌های دانشجویان تدوین شد که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توانمندسازی مهارتی دانشجویان پیگیری شود که خوشبختانه امروز در شهرستان سقز شاهد افتتاح مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه ای دانشجویان (SCD) دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و این چهارمین مرکز شایستگی حرفه ای دانشجویان در استان کردستان است که نوید بخش آینده ای مطمئن برای این قشر عزیز جامعه می باشد .

ربیعی گفت: این مرکز مشتمل بر سه کارگاه فناوری راهبردی و تاسیسات، عمران و معماری و مکانیک خودرو است که بیش از 20 حرفه آموزشی در این مرکز قابل ارائه به دانشجویان می‌باشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بیان داشت: با توجه به تاکیدات دکتر حسن روحانی ریاست جمهور مبنی بر افزایش مراکز شایستگی حرفه‌ای دانشجویان در سطح کشور خوشبختانه امروز شاهد توسعه این مراکز مهم در سطح استان کردستان هستیم.

در پایان ربیعی اظهار امیدواری کرد که با توسعه مراکز شایستگی حرفه ای (SCD) در سطح کشور شاهد ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان تحصیل‌کرده ایران اسلامی  و ایجاد حلقه مفقوده دانشگاه و بازار کار که همانا آموزش های مهارتی است باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز