خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهادکشاورزی کردستان خبر داد:

کردستان جزو چهار استان کشور در اجرای طرح کشاورزی حفاظتی

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۶۳۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از انتخاب این استان برای اجرای طرح ویژه کشاورزی حفاظتی با محوریت اراضی دیم خبرداد.

به گزارش ایلنا، فرید سپری در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: تغییرات اقلیم حتمی و بارندگی به شدت در حال کاهش بوده و نیاز است به شیوه ای عمل کنیم تا منابع آب و خاک برای آیندگان هم بماند.

وی افزود: ضرورت پرداختن به کشاورزی حفاظتی بیش از هر زمانی نیاز است چرا که کمبود منابع آب، افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به کالری بیشتر، کاهش حاصلخیزی و سایر تغییرات اقلیمی موجب شده است که به بهره‌وری بیشتر از منابع آب و خاک و حفاظت از این منابع بیشتر توجه کنیم.

سپری خاطرنشان کرد: متاسفانه سالانه در استان بین سه تا 70 تن در هکتار فرسایش داریم که این فرسایش بیشتر آبی است.

وی افزود: با اجرای طرح کشاورزی حفاظتی شاهد بهبود حاصلخیزی خاک، حفظ رطوبت خاک، حداقل رساندن فرسایش خاک، استفاده از فرایندهای بیولوژیک در خاک خواهیم بود.

سپری افزود: ١٥٥ میلیون هکتار در دنیا زیرپوشش کشاورزی حفاظتی است و حتی کشورهایی همچون استرالیا بیش از ٩٠ درصد اراضی دیم آنها تحت پوشش این طرح هستند.

وی اعلام کرد: در قالب طرح جهانی ایکاردا چهار استان دیم خیز کشور از جمله کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و کرمانشاه برای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی انتخاب شده‌اند و از یک سال پیش اجرای این طرح پنج ساله شروع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز