خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات کردستان خبر داد:

امکان ورود موقت خودروهای مسافران خارجی از مرز باشماق فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۹۱۲

مدیرکل گمرکات کردستان با بیان اینکه از بهمن ماه امسال امکان مجدد ورود موقت خودرو های مسافران خارجی از مرز باشماق مریوان مهیا شده است، گفت: با پیگیری های انجام شده ورود خودروهای اتباع خارجی به کشور از سر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بختیار رحمانی پور روز دوشنبه در نشست با اهالی رسانه کردستان که به مناسبت روز جهانی گمرک در سنندج برگزار شد، افزود: امسال سازمان گمرک بر مبنای شعار " محیط کسب و کار امن لازمه توسعه اقتصادی است" به ایفای نقش پرداخت و دستاورد های قابل قبولی را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه از بهمن ماه امسال امکان مجدد ورود موقت خودرو های مسافران خارجی از مرز باشماق مریوان مهیا شده است، گفت: با پیگیری های انجام شده ورود خودروهای اتباع خارجی به کشور از سر گرفته شده است.

رحمانی پور به عملکرد ۱۰ ماهه این اداره کل در استان پرداخت و اظهار داشت: امسال بالغ بر ۸۳۲ میلیون دلار کالا از مجرای گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۲۳ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرکات کردستان عنوان کرد: روزانه به طور متوسط ۲.۵ میلیون دلار کالا نیز از طرق مرزهای استان با وزن ۳ هزار تن صادر می شود.

رحمانی پور با اشاره به اینکه امسال ۵۲ هزار تن کالا از طریق مرز باشماق وارد کشور شده است، افزود: میزان رشد کالاهای وارداتی۱۱۳ درصد است و عمده کالاهای وارداتی به کشور شامل مواد اولیه صنایع و ماشین آلات خط تولید بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت نیز ۴ میلیون دلار ترانزیت مبدا و مقصد از مرز باشماق مریوان انجام شده که از این میزان ۳.۵ میلیون تن دلار مختص ترانزیت مقصد است.

رحمانی پور با بیان اینکه امسال۵۰۰ هزار نفر از مرز باشماق مریوان تردد کردند، گفت:در این بازه زمانی نیز میزان مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش و در مقابل خروج مسافران از مرز با ۱۲ درصد رشد برآورد شده است.

مدیر کل گمرک کردستان اظهار داشت: طی این مدت ۸۰ فقره پرونده قاچاق در مرز های باشماق و سیرانبند به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز