خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری کردستان عنوان کرد:

اختصاص45 درصد از تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی به بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۵۹۷

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان گفت: ۴۵ درصد از تسهیلات بانکی اشتغال پایدار و فراگیر روستایی به بخش کشاورزی استان اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، سید کمال حسینی در جلسه بررسی تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی با تاکید بر اینکه اشتغال و سرمایه گذاری در استان وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار کرد: میانگین درآمد سرانه کشور ۱۴ میلیون تومان است که کردستان با ۷ میلیون تومان، نصف میانگین درآمد سرانه کشور را دارد.

وی با بیان اینکه شکاف ایجاد شده با محدودیت منابع دولتی قابل ترمیم نیست، گفت: راهکار اساسی برای رفع این شکاف ورود سرمایه گذاران به استان است که به عنوان یک اولویت اساسی درحال اجرا می باشد.

حسینی اذعان کرد: کردستان در مقایسه با استان‌های دیگر به لحاظ اجرای پروژه هایِ کلان، در شرایط مطلوبی قرار ندارد و تعامل مدیران استان با بخش خصوصی و سرمایه گذاران می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان اظهار داشت: در راستای تحرک بخشی اشتغال، اعتبار مناسبی در کشور به عنوان اشتغال فراگیر و همچنین برای تحرک بخشی اشتغال استان نیز اعلام شده است که با بررسی هرچه زودتر طرح ها و ارجاع به کمیته فنی برای تصویب اقدام خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال فراگیر در مرحله اول اختصاص یافته و در حال حاضر ۵۰ طرح در استان مورد تایید بانک است.

به گفته این مسئول، باتوجه به اختیارات به وجود آمده از سوی استاندار کردستان  باید ۲۵۰ میلیارد تومان در راستای ایجاد اشتغال منجر به پرداخت و سرمایه گزاری شود.

حسینی با بیان اینکه کردستان در حوزه کشاورزی قابلیت تولید شغل را دارد، گفت: در این راستا ۴۵ درصد از منابع تخصیص بانکی از محل اشتغال پایدار و فراگیر به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز