خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای حضور پررنگ مسافران در کردستان/ ضرورت کاهش هزینه‌های سفر

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۵۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: امسال باید در استان از تکنولوژی و روش‌های نوین در جذب مسافران استفاده شود.

به گزارش ایلنا، امیر قادری شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 اظهار کرد: این ستاد صرفا مختص ایام عید نوروز و تابستان نیست.

وی افزود: وظیفه این ستاد، سیاستگذاری، ساماندهی و برنامه ریزی سفر در کشور و استانها است و همه دستگاه های عضو باید در چارچوب شرح وظایف عمل کنند.

معاون استاندار کردستان با اشاره به وجود رقابت سنگین در دنیا و در ایران در حوزه گردشگری و سفر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گردشگری از محورهای توسعه در جهان به شمار می رود، لذا مقوله سفر می تواند در توسعه کشور و استانها اهمیت زیادی داشته باشد.

قادری تاکید کرد: باید رقابتی در حوزه سفر میان استان کردستان و استان‌های همجوار وجود داشته باشد و قطعا این اتفاق رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: با توجه به نقاط قوت و ضعفی که در ارزیابی های گذشته مشخص شده لازم است نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف کاهش داده شود تا مسافرانی که وارد کردستان می شوند با ویژگی های خاص استان به طور کامل و دقیق آشنا شوند.

معاون استاندار کردستان تاکید کرد: باید تلاش شود تا هزینه های سفر کاهش یابد و تحقق این امر مستلزم تهیه و تدوین بسته هایی در این زمینه است.

 قادری یادآور شد: نظارت بر اماکن و واحدهای تجاری و خدماتی در سطح شهرهای استان در کاهش هزینه های سفر اثر زیادی خواهد داشت و دستگاه های مسئول در این رابطه نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: قصد داریم کردستان آماده پذیرایی گرم از میهمانان و مسافران نوروزی باشد.

قادری با اشاره به برگزاری مانور ویژه ای در حوزه سفر طی روزهای 20 لغایت 25 اسفندماه، گفت: آمار مربوط به مسافران نوروزی تنها از طریق دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر که سازمان میراث فرهنگی است در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: صداوسیما و همه رسانه‌ها به مانند سال‌های گذشته در معرفی جاذبه‌های استان پررنگ عمل کنند.

قادری به شهرداری‌ها تاکید کرد: علاوه بر آماده سازی بوستان‌ها و پارک‌ها و فضاهای شهری، از خلاقیت‌های جدید در ورودی شهرها برای خوشامدگویی به مسافران استفاده کنند.

معاون استاندار کردستان تاکید کرد: آمادگی راهداری و راه و شهرسازی در محورهای مواصلاتی استان، مراکز درمانی و داروخانه های شیفت و همچنین عابر بانک‌ها بویژه طی چند روز ابتدایی تعطیلات نوروز که همه مراکز و ارگانها تعطیل است، باید مدنظر قرار بگیرد.

قادری در پایان از آغاز بکار کمیته ارزیابی ستاد طی روزهای آینده خبر داد و افزود: این کمیته عملکرد تمام دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان را قبل و بعد از تعطیلات رصد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز