خبرگزاری کار ایران

آغاز دور جدید تعاملات فرهنگی ایران با اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۷۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز دور جدید فعالیت های فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: هیئتی از استان جهت تسهیل در مراودات فرهنگی با مسئولان وزارتخانه های روشنبیری و لاوان اقلیم و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه شاخانی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: داشتن روابط فرهنگی با اقلیم کردستان عراق به دلیل قرابت فرهنگی دو کشور همواره از خواسته های فعالان فرهنگی و هنرمندان استان و اقلیم بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا با هماهنگی استانداری کردستان، هیئتی از کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به سرپرستی رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز یکشنبه 29 بهمن عازم کردستان عراق شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهداف این سفر عنوان کرد: تسهیل مراودات، بستر سازی حضور هنرمندان در اقلیم کردستان عراق، بهره گیری از بازار اقلیم برای عرضه محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری استان کردستان، برگزاری نمایشگاه مطبوعات کوردی در اقلیم، دیدار با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل و سلیمانیه از جمله اهداف اعزام این هیئت فرهنگی به کشور عراق بود.

قلعه شاخانی، با بیان اینکه دور جدید تعاملات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق با حضور ناشران برگزیده شمال عراق در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان آغاز می شود، افزود: انجام مذاکرات مقدماتی در راستای عقد توافق نامه موضوعی به عنوان فصل الخطاب مشترک مراودات فرهنگی با مسئولان محلی اقلیم کردستان در شهر های اربیل و سلیمانیه از جمله دستاوردهای اعزام این هیئت فرهنگی استان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به قابلیت های بی‌شمار فرهنگی و هنری استان اذعان کرد: پتانسیل های فرهنگی و هنری کردستان می تواند بر فرهنگ منطقه تاثیرگذار بوده و در بستر تعاملات بین المللی زمینه اصلی تعاملات مشترک را فراهم آورد.

قلعه شاخانی، به حداکثر رساندن مراودات فرهنگی را موجب شکوفایی تولیدات و تبادل آرا در جامعه فرهنگ و هنر استان دانست و خاطر نشان کرد: وجود برنامه های کلان در استان کردستان فرصتی برای حضور هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران اقلیم کردستان عراق است که بی تردید با ارتقا سطح مناسبت های فرهنگی اثر بخشی به سزای در روند مرودات فرهنگی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: هیات اعزامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در روز اول سفر به اقلیم کردستان عراق علاوه بر دیدار با معاونان وزیر روشنبیری و لاوان اقلیم کردستان عراق با مدیران کل چاپ و نشر، روابط عمومی و حوزه وزارتی این وزارتخانه دیدار و در جلسه ای کارشناسی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل به راهکارهای توسعه فعالیت‌های فرهنگی٬ هنری و رسانه‌ای استان کردستان پرداختند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز